اردبیل

ماسک نزدن شجاعت نیست بلکه تجاهر به معصیت است

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی، ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در پارس آباد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در جامعه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در برپایی مجالس عزاداری لازم و ضروری بوده چرا که رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی جایز نبوده و حق الناس دارد.

وی افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منکر است و امر به معروف و نهی از منکر با توجه به شرایط زمانی فرق می‌کند. امروز بر حسب شرایطی که ویروس کرونا در جامعه پدید آورده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منکر بوده و انسان اگر عملی انجام دهد که به خود یا دیگران زیان برساند جایز نیست.

امام جمعه شهرستان پارس آباد ضمن تشکر از هیئت امنای مساجد برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان کرد: عزاداری محرم از افضل عبادات است و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری جایز نبوده و باید از آن پرهیز شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: در روز عاشورای حسینی ساعت ۵ بعدازظهر دسته عزاداری از میدان سپاه پارس‌آباد به طرف چهارراه امام خمینی(ره ) با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و به افراد بدون ماسک مجوز شرکت در این مراسم داده نخواهد شد.

باقری بنابی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، ماسک نزدن و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک امر منکر است، گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک نزدن باعث ضرر رساندن به دیگران می‌شود پس این کار حرام است.

وی اذعان کرد: عده‌ای که ماسک نمی‌زنند و فکر می‌کنند شهامت دارند، باید بدانند این شهامت نیست، بلکه تجاهر به معصیت است و شما هم اگر نهی از منکر نکنید، در برابر این معصیت بی‌تفاوت هستید.

امام جمعه پارس آباد گفت: در این شرایط کرونایی نباید بهانه‌ای دست دشمنان داد که به واسطه برگزاری آیین محرم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی معضل این بیماری در شهر و کشور تشدید شده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا