علمی و فناوری

ماشین جوان پسند ژاپنی که مخصوص چین ساخته شده / عکس

ماشین جوان پسند ژاپنی که مخصوص چین ساخته شده / عکس

بدون تعارف، بازار خودروهای برقی جهان در سال‌های آینده، زیر سلطه چین و آمریکا قرار می‌گیرد و بازیگران اروپایی، احتمالا به پشت صحنه می‌روند. حتی ایلان ماسک هم شرکت‌های سازنده خودروهای برقی در آمریکا را رقیب خود نمی‌داند و تمام تمرکز خود را روی غول‌های چینی مانند بی وای دی، جک، سایک و بایک قرار داده است. حالا در میان انبوهی از خودروهای برقی چینی، یک ماشین اسپرت ژاپنی قصد دارد تا خودی نشان دهد!

معرفی هوندا اینترگا هاچ بک با طراحی لیفت بک !

هوندا اینترگا هاچ بک به صورت انحصاری برای بازار خودرو چین طراحی شده و عبارت «HATCHBACK» هم جزو اسم آن به حساب می‌آید و اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شویم که طراحی ظاهری آن بیشتر شبیه به ماشین های فست بک یا لیفت بک است. همچنین طراحی و صفر تا صد آن هم بر عهده شرکت گک – هوندا قرار دارد. از آن جایی که خودروهای شرکت گک، راه ایران را خوب می‌شناسند، دعا می‌کنیم که هوندا اینترگا لیفت بک هم به ایران وارد شود!

طراحی ظاهری و ابعاد هوندا Interga لیفت بک

اسپرت و فست بک بودن، دو عامل اساسی در طراحی هوندا اینترگا هاچ بک به حساب می‌آیند. نیازی به گفتن نیست که این خودرو، نسخه هاچ بکی از سدان هوندا اینترگا است که در سال ۲۰۲۱ به خیابان‌های چین قدم گذاشت. البته هر دو نسخه سدان و هاچ بک، بر اساس نسل یازدهم هوندا سیویک طراحی شده‌اند.

هوندا اینترگا در نسخه سدان

هوندا اینترگا لیفت بک در نمای جلویی خود دقیقا همان نسخه سدان است و از سیستم چراغ‌های LED دوگانه بهره می‌برد. نمای کناری جایی است که رینگ‌های ۵ پره دوال ۱۹ اینچی خودنمایی می‌کنند و ترکیب رنگ سیاه و زرد در ستون‌ها و آینه‌های جانبی هم به جذابیت کار افزوده‌اند.

ماشین جوان پسند ژاپنی که مخصوص چین ساخته شده / عکس

نمای عقبی دقیقا جایی است که هاچ بک یا بهتر بگوییم فست بک بودن را به تصویر می‌کشد. سیستم اگزوز دوال اکتیو، دیفیوزر آیرودینامیکی، اسپویلر کوتاه و سیستم چراغ‌های به هم پیوسته را می‌توانید در نمای عقب هوندا اینترگا لیفت بک پیدا کنید. البته شاید با دیدن این قسمت، به یاد هیوندای آیونیک ۶ بیفتید.

در انتهای این بخش به ابعاد هوندا اینترگا هاچ بک می‌رسیم که شامل ۴۵۶۳ میلی متر طول، ۱۸۰۲ میلی متر عرض و ۱۴۱۵ میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محوری هم برابر با ۲۷۳۵ میلی متر است.

مشخصات فنی هوندا اینترگا هاچ بک

خودرو اسپرت هوندا اینترگا لیفت بک در دو نسخه و با نام‌های «۲۴۰ توربو» و “۲.۰ e:HEV” روانه بازار خواهد شد. در تریم اول با یک پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ ۲ لیتری طرف هستیم که می‌تواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس دستی ۶ سرعته یا CVT راهی چرخ‌های جلویی کند.

نسخه دوم، همان پیشرانه را در کنار یک موتور الکتریکی خفیف ارائه می‌دهد که می‌تواند ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور را با گیربکس دستی CVT به راننده هدیه می‌کند. البته تریم زرد و مشکی فقط مخصوص نسخه ۲۰۴ توربو خواهد بود. به هر حال قبلا فکر می‌کردیم که این هوندا interga هاچ بک می‌تواند به رقیب تویتا یاریس GRMN تبدیل شود اما با این مشخصات فنی ضعیف، حتی در برابر هوندا سیویک تایپ R یا ام جی مولان ۴ هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا