سیاسی

مالکی: پاسخ دندانشکن سپاه به ماجراجویی‌های آمریکا حقایق زیادی را روشن کرده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی برگزیده های ایران، فداحسین مالکی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) مجلس گفت: از فرماندهی و نیروهای جان بر کف و سلحشور نیروی دریایی سپاه پاسداران به خاطر حماسه تاریخی که در دریای عمان آفریدند و درس بزرگی به آمریکای دزد و جنایتکار دادند و دل جهان اسلام را شاد کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم. این ماجراجویی‌های آمریکایی‌ها و پاسخ دندان‌شکن جوانان غیور ایرانی حقایق زیادی را برای مردم دنیا و جوامع بین المللی روشن کرده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه ماه از شروع به کار دولت می‌گذرد و به نظر می‌رسد که بعضی از وزرا در ماه عسل انتصابات به سر می‌برند. جناب آقای رئیسی! خبرهای خوبی از تیم اقتصادی جنابعالی به خانه ملت نمی‌رسد، ظاهرا برخی اختلاف نظرها در تیم اقتصادی، فشار سنگین گرانی و تورم که سال‌ها کمر مردم را خم کرده را به حاشیه رانده است.  اما انتظار داریم حضرتعالی با یک نهیب حیدری آن‌چنان که ملت شریف ایران به شما امید بسته است، تیم اقتصادی دولت را به همسویی و همگرایی دعوت کنید تا هرچه سریع‌تر معیشت مردم از این فشار و سختی‌ها رهایی یابد.

وی افزود: همچنین احساس می‌شود رابطه دولت و مجلس هم قدری رو به سردی می‌رود که علت اصلی آن عدم پاسخگویی وزرا نسبت به نمایندگان ملت است. مستحضرید که ادامه این روند به صلاح دو قوه مقننه و مجریه نیست. لازم است حضرتعالی تاکید فرمایید که دولتمردان محترم قدری در نوع ارتباط‌شان با نمایندگان ملت تجدیدنظر کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی! از شما ممنونیم که فرمودید در موضوع انتصابات هیچ خط قرمزی ندارید، نه دفتر، نه معاون و نه وزیر. شما گفتید هیچ کدام خط قرمزتان نیستند. ما صمیمانه بابت این موضوع از شما تشکر می‌کنیم، اما این به تنهایی کافی نیست. شایسته است برای عملی شدن فرمایشات حضرتعالی مهلت یک هفته‌ای تعیین کنید و به دفتر بازرسی ویژه نهاد ریاست جمهوری دستور دهید تا گزارش دقیقی از این موضوع تهیه کنند و افرادی که بر اساس نسبت‌های فامیلی، سمت‌های دولتی را تصاحب کرده‌اند برکنار شوند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جناب آقای رئیس جمهور! مستحضرید که سیستان و بلوچستان بالاترین نرخ رشد سرمایه‌گذاری در کشور را دارد. این امر نتیجه‌ای جز رسیدن به بالاترین نرخ بیکاری، بالاترین نرخ فقر و حاشیه‌نشینی، پایین‌ترین نرخ رفاه و پایین‌ترین نرخ توسعه نخواهد داشت. در حالی که سیستان و بلوچستان با وجود همه محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها به دلیل داشتن ظرفیت‌های مهم و استراتژیک مانند منطقه آزاد چابهار، منطقه آزاد سیستان و کریدور ترانزیتی چابهار – میلک که محور اتصال کشورهای ساحلی اقیانوس هند و آسیای میانه است، می‌تواند برگ برنده برای تحول اقتصاد کشور باشد.

وی افزود: آقای رئیسی! شما عنوان ویژه را برای استان‌های سیستان و بلوچستان و خوزستان در نظر گرفتید اما تا زمانی که ساختار نباشد هیچ فایده‌ای ندارد. ساختار استان‌های ویژه و استانداری ویژه به معنای ارتقا سطح مسائل استان به سطح ملی و ارتقا جایگاه تمام دستگاه‌های استان است. بنابراین باید در اسرع وقت ساختار ویژه بودن مشخص شود و به تصویب هیات دولت برسد تا مردم شریف این دو استان آثار آن را در زندگی و معیشت خود لمس کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشکل استان سیستان و بلوچستان نبود آب است. استان سیستان و بلوچستان در مسأله آب قربانی سوء مدیریت‌ها، اشتباهات تاریخی و محاسبات غلط در گذشته شده است. سیستان که روزی انبار غله ایران و سرزمین اسطوره‌ها و بزرگان تاریخ ایران و انقلاب بوده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنگه احد ایران است، به دلیل کم‌آبی و خشکسالی روزهای بسیار سخت و دشواری را سپری می‌کند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف، از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا