Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ماهواره منحصر به فرد ژاپن پس از شکست بزرگ ، به فضا می رود؟ - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

ماهواره منحصر به فرد ژاپن پس از شکست بزرگ ، به فضا می رود؟

ماهواره منحصر به فرد ژاپن پس از شکست بزرگ ، به فضا می رود؟

پرتاب این ماموریت برای روز یکشنبه پنجم مارس در ساعت ۲۰:۳۷ به وقت منطقه زمانی شرقی(۰۵:۰۷ به وقت ایران)، برنامه‌ریزی شده است.

موشک جدید H۳ ژاپن به زودی برای اولین بار شانس دوم خود برای پرواز را امتحان می‌کند.

آژانس هوافضای ژاپن(JAXA) قصد داشت تا این موشک را در روز ۱۶ فوریه پرتاب کند، اما این تلاش متوقف شد زیرا دو پیشران جامد این موشک مطابق برنامه مشتعل نشدند.

پس از گذشت زمان کوتاهی تحقیقات علت این ناهنجاری را فاش کرد. وجود یک مشکل در سیستم الکتریکی که نیروی موتورهای مرحله اصلی H۳ را تامین می‌کند باعث بروز این خطا شده بود. پس از مشخص شدن علت، کار برای آماده‌سازی موشک برای تلاش بعدی آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

  • جنجال به دلیل تقلب دردسرساز «دولت رییسی» از روی دست آقای «اون»!

  • تصاویر | گرانترین شاسی بلند چینی بمب جدید بازار تهران؟

  • عکس | ارابه جنگی پرنده بدون سرنشین «طالبان»!

آژانس هوافضای ژاپن در روز جمعه اعلام کرد که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این پرتاب از مرکز فضایی تانگاشیما(Tanegashima) انجام خواهد شد. این ماموریت قرار است در یک پنجره زمانی تقریبا ۶.۵ دقیقه‌ای انجام شود.

ژاپن برنامه‌های بزرگی برای موشک H۳ دارد. این موشک به گونه‌ای طراحی شده که انعطاف‌پذیر و مقرون به صرفه باشد و به زودی جایگزین موشک H-IIA کشور ژاپن شود.

اگرچه این اولین ماموریت یک پرواز آزمایشی است، H۳ یک محموله عملیاتی را حمل خواهد کرد که یک فضاپیمای رصد زمین سه تنی به نام ماهواره رصد زمین پیشرفته به نام ALOS-۳ یا Daichi-۳ است.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، این موشک ماهواره ALOS-۳ را به مدار پایین زمین تحویل خواهد داد. سپس این ماهواره با چشم تیزبین سیاره ما را برای کاربردهای مختلف مطالعه خواهد کرد.

انتظار می‌رود داده‌های مشاهده‌ شده توسط ALOS-۳ به دلیل وجود قابلیت‌های تصویربرداری منحصربه‌فرد، منجر به پیشرفت در زمینه‌های مختلف شود؛ این اطلاعات کمک قابل‌توجهی به ارتقای اطلاعات جغرافیایی جهانی و تحقیقات و نظارت بر محیط ساحلی و پوشش گیاهی خواهد کرد.

۲۲۷۳۲۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا