مناطق آزاد

مبادی دریایی ورود به قشم باز است

مبادی دریایی ورود به قشم باز است

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، علی اشتری با اعلام این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای تعطیلات پایان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۱) تا امروز که دومین روز از بهار ۱۴۰۲ می باشد، مبادی دریایی قشم بدون توقف فعال بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر طی این مدت از مسیرهای دریایی وارد قشم شدند که بخش اعظم این آمار از طریق زمینی توسط خوروهای شخصی و عمومی از طریق اسکله پل بندرعباس با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت که به اسکله لافت وارد می شود، انجام شده است.

به گفته رئیس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، بخش دیگر مسافران ورودی به قشم هم از مسیر دریایی اسکله شهید حقانی در بندرعباس با استفاده از شناورهای مسافری وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند.

وی خاطر نشان کرد: ۳۷ شناور مسافری با حدود ۴ هزار صندلی و ۳۵ لندینگ کرافت با ظرفیت حمل یک هزار و ۴۰۰ خودرو، کار انتقال مسافران نوروزی قشم از مسیر دریایی را بر عهده دارند.

جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان با ظرفیت های ممتاز گردشگری به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری هم وطنانمان از سایر ایران اسلامی و گردشگران خارجی تبدیل شده است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی ( فرودگاه بین المللی منطقه آزاد)، زمینی ( اسکله پل به لافت بوسیله خودرو) و دریایی (از اسکله شهید حقانی به شهر قشم) انجام می شود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا