لرستان

مبدع خمیر دندان گیاهی: محصولم پشت دروازه مجوزها گیر کرده است/ برخی کار عقب اندازند

خبرگزاری برگزیده های ایران لرستان- نسرین صفر بیرانوند، مجید مرید زاده ۳۵ سال سن دارد و از سال ۹۰ شروع به تولید خمیر دندان گیاهی کرده است.

این مبدع جوان که رشته تحصیلی اش برق صنعتی است ، معتقد است: انسان باید خودش  هدف را پیش ببرد، کسی موفق است که موانع و مشکلات را از پیش‌رو برمی‌دارد تا به نقطه مد نظر برسد، هر کاری سخت خودش را دارد اما باید از سختی‌ها گذشت.  

خمیردندانی کاملا گیاهی 

مریدزاده می‌گوید: سال ۹۰ بود که بر اساس یک ایده کار تولید خمیر دندان گیاهی را شروع کردم، دو سال تمام فقط خودم از آن استفاده کردم و پس از آن خانواده و دوستان استفاده کردند که همه رضایت داشتند.

او می‌گوید: حدود پنج سال پیش توسط پارک علم و فناوری واحد رشد دورود اختراع ثبت شد، و دانشگاه علوم پزشکی نیز محصول را تایید کرد.

مرید زاده می‌گوید: پارک علم و فناوری دورود هم پس از ثبت و تایید اختراع مکانی را در اختیار من برای تولید قرار داد.

او بیان می‌کند: تاکنون تولید به مرحله انبوه نرسیده زیرا درگیر مجوزها هستیم، متاسفانه برخی ادارات کارها را انجام نمی‌دهند به عنوان نمونه اداره صمت دورود اصلا آگاهی لازم را ندارد و همین کار را عقب می‌اندازد.

 

عوارض خمیردندان شیمیایی دلیل اصلی ساخت خمیردندان گیاهی بود

این مبدع جوان در پاسخ به این پرسش که چطور شد ایده ساخت خمیردندان را دنبال کردید، توضیح می‌دهد: همیشه این را در نظر داشتم که خمیر دندان شیمیایی عوارض دارد، به همین دلیل به فکر ساختن خمیر دندانی افتادم که گیاهی باشد و عوارضی برای مصرف کنندگان نداشته باشد.

مرید زاده ادامه می‌دهد: محصولی که من تولید کردم به لحاظ کیفیت یکی از بهترین محصولات است، به طوری که برخی مسوولان وزارت بهداشت هم پس از استفاده اعلام رضایت کردند.

وی بیان می‌کند:  نکته مهم اینکه من برای تولید از چند گیاه دارویی استفاده می‌کنم، و این محصول ضد باکتری میکروب است، به دنبال این هستم که خمیر دندان‌های شیمیایی را از بازار جمع کنم.

این مبدع جوان با بیان اینکه برای تولید انبوه به حمایت دستگاه‌های دولتی نیاز داریم، عنوان می‌کند: با راه‌اندازی کارگاه حدود دوازده نفر مشغول به کار می‌شوند، حداقل چند میلیارد تومان برای ساخت کارگاه نیاز است.

مریدزاده می‌گوید: با توجه به اینکه تمام مواد مورد نیاز ما گیاهی است در این زمینه با مشکلی مواجه نیستیم و در صورت فراهم بودن شرایط می‌توانیم روزانه بیست هزار خمیر دندان با بسته‌‌بندی شیک و قابل قبول تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه قیمت خمیر دندان گیاهی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان است، می‌گوید: با توجه به کیفیت خمیردندان هر کسی استفاده کند من آن را تضمین می‌کنم.

تولید با دست خالی و شرایط سخت

او از سختی‌هایی که هنگام تولید این محصول متحمل شده است، می‌گوید: من یک دستگاه سنتی را خودم برای امتحان و تجربه ساخته بودم، شرایط مالی خوبی نداشتم و برای به نتیجه رسیدن مجبور شدم از دیگران قرض بگیرم.

مریدزاده به کمک و حمایت معاون اشتغال کمیته کمیته امداد لرستان نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: مبلغ پنجاه میلیون تومان تسهیلات در اختیار من قرار داد زیرا پدر من مددجوی کمیته بود، سپاه هم کمک‌های در قالب تسهیلات و بلاعوض داشته اما به کمک‌های بیشتری نیاز داریم زیرا اگر دستگاه‌های دولتی ورود نکنند کار به جایی نمی‌رسد.

وی تاکید می‌کند: طرح و پروژه من حرف برای گفتن دارد زیرا از هر نظر آن را تایید و تضمین می‌کنم.

 

پشتکار و امید رمز موفقیت

این مبدع جوان به علت موفقیت خود اشاره می‌کند و  می‌گوید: در هر کاری پشتکار و امید نیاز است، من بارها و بارها با شکست مواجه شدم اما زمین نخوردم و گفتم  این طرح باید ثبت شود.

مریدزاده ادامه می‌دهد: من با دست خالی کار را در منطقه‌ای شروع کردم که از هر امکاناتی محروم است اما چون هدف داشتم توانستم موفق شوم، منطقه ما که بخش پاپی است از کوچکترین امکانات حتی آنتن دهی تلفن هم محروم است.

وی می‌گوید: سه سال به شهرستان دورود برای به نتیجه رسیدن کارم رفت و آمد داشتم، اما بالاخره موفق شدم و به آینده امیدوارم.

مریدزاده تاکیدمی‌کند: من به این نتیجه رسیدم که انسان باید خودش هدفش را پیش ببرد، برای موفقیت باید موانع و مشکلات را از پیش‌رو برداشت ،هر کاری سخت خودش را دارد اما باید از سختی‌ها گذشت.

این مبدع جوان می‌گوید: معاون اشتغال و کارآفرینی کمیته امداد، رییس پارک علم و فناوری دورود همچنین ریحانه هویدا افرادی بودند که علاوه بر حمایت انگیزه من را برای ادامه کار بیشتر کردند.

مریدزاده از حس و حالش زمانی که ابداعش ثبت شد، می‌گوید: زمانی که از پارک علم و فناوری با من تماس گرفتند و گفتند طرح تایید شد بهترین روز زندگیم بود، همین که طرح را ثبت کردم موفقیت بزرگی بود. 

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا