آذربایجان شرقی

مبلمان شهری تبریز آسیب‌پذیر است/ تراکم شدید ساخت‌وساز در محدوده مرکزی شهر تبریز

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خُرّم در اولین جلسه کمیسیون ماده ۵ تبریز با اشاره به تراکم شدید ساخت‌وساز و فعالیت در محدوده مرکزی شهر تبریز، اظهار داشت: این وضعیت باعث مشکلات زیادی برای مردم شده و مبلمان شهری تبریز را فوق‌العاده آسیب‌پذیر کرده است.
 
وی افزود: تمرکز فعالیت‌ها در مرکز شهر، هویت تاریخی محلات را هم از بین برده و شایسته نیست که شهری مانند تبریز چنین وضعیتی داشته باشد.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه باید برای این مسأله چاره‌اندیشی شود، گفت: هر کاری در شهر انجام می‌شود، باید پشتوانه علمی و تخصصی داشته باشد و تنها به جنبه درآمدزایی و سوددهی آن توجه نشود.
 
وی بیان داشت: شهرداری تبریز در مطالعات و اجرای طرح‌های عمرانی و ساخت‌وسازهای شهری به موضوع حفظ و احیای هویت شهری توجه جدی کند و تصمیمات به‌گونه‌ای باشد که آیندگان ما را مذمت نکنند.

گفتنی است، بر اساس ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آنها در هر استان به‌وسیله کمیسیونی به ریاست‌ استاندار (و معاون عمرانی استاندار به عنوان جانشین) و با عضویت شهردار و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا