اصفهان

متخصصان از اصفهان به تهران مهاجرت می کنند| کاهش جذب افراد توانمند

متخصصان از اصفهان به تهران مهاجرت می کنند| کاهش جذب افراد توانمند

به گزارش برگزیده از اصفهان، محمد کرمانی با بیان اینکه طبق شنیده‌ها نمایشگاه کار معمولاً در دانشگاهها برگزار شده و در آن شرکت‌ها میز کاری قرار می‌دهند و دانشجوها را پذیرش و مصاحبه می‌کنند، اظهار کرد: دانشجوها هیچ پیش زمینه‌ای در خصوص اینکه چه نیازهایی در یک شرکت وجود دارد ندارند و همچنین شرکت‌ها هم نمی‌دانند حضور آنها در نمایشگاه‌های کار می‌تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: متخصصان اصفهان به دلیل اینکه در اصفهان به نیروی کار متخصص بها داده نمی‌شود به تهران مهاجرت می‌کنند، برند سازی منابع انسانی راه حل این مسئله است.

کارجویان توانمند کارفرمای خود را انتخاب می کنند

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان داشت: در گذشته به دلیل تعداد بالای نیروی کار متخصص این کارفرمایان بودند که کارجو را انتخاب می‌کردند اما حالا این کارجویان توانمند هستند که باید کارفرمای خود را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از کارمندان در اصفهان وجود دارند که از کار خود راضی باشند، اظهار کرد: کاهش بهره‌وری و کاهش جذب افراد توانمند یکی از مشکلاتی است که شرکت‌ها در اصفهان با آن روبرو هستند.

کرمانی تصریح کرد: در ابتدای کار از سه هزار نفر از شرکت‌ها اصفهان خواستیم تا در نمایشگاه کار شرکت کنند اما فقط ۶ درصد از آنها تمایل داشتند که در منابع انسانی تغییر ایجاد کنند؛ در بسیاری از شرکتهای اصفهان منابع انسانی عملاً کارگزینی و مسئول ارائه فرم استخدام و نه تا پالایش یک نیروی خوب ماندگار و متخصص است.

منابع انسانی زودتر از محیط زیست در اصفهان از بین خواهد رفت

وی با تأکید بر اینکه منابع انسانی زودتر از محیط زیست در اصفهان از بین خواهد رفت، گفت: نیرویی عهده دار یک شغل در شرکت می‌شود ۳ تا ۵ سال زمان می‌برد تا تخصص آن شغل را یاد بگیرد و بعد از این اگر مهاجرت کند عملاً هیچ کسی نمی‌تواند جایگزین او شود.

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید تاکید کرد: بهترین منبعی که شرکت‌ها دارند منابع انسانی است، منابع انسانی در اصل همان بازار کار است و بسیاری از شرکت‌ها مفهوم آن را نمی‌دانند اما منابع انسانی درست مانند بازار دارای عرضه و تقاضاست.

وی با بیان اینکه، آنچه سیستم دولتی به آن توجه می‌کند نرخ اشتغال است نه کیفیت اشتغال گفت: به همین دلیل ما دست به برگزاری همچین نمایشگاهی زدیم آن چه که باید مورد توجه قرار بگیرد کیفیت اشتغال و نه نرخ اشتغال است.

کرمانی تصریح کرد: ۷۰ درصد افرادی که در اصفهان استعداد محسوب می‌شوند نمی‌توانند جذب بازار کار شوند، و این با مدل اقتصادی شهر اصفهان که یک شهر صنعتی است تطابق ندارد.

وی گفت: توجه به برگزاری دومین نمایشگاه کار اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه کار روزهای ۱۱ الی ۱۳ دیماه از ساعت ۱۰ تا۱۸ در مصلی بزرگ اصفهان برگزار می شود و کارجویان می توانند با مدیران سازمان‌ها به شکل حضوری ملاقات کنند.

مدیرعامل فضای کار اشتراکی آبی سفید افزود: مایشگاه کار یک فرصت استثنایی برای کارجویان است که بتوانند زمینه فعالیت خود را و همچنین علایق و تخصص خود را معرفی کنند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا