آذربایجان شرقی

متمرکز شدن امکانات تحصیلی در مدارس خاص عادلانه نیست / ۳۰ درصد دانش‌آموزان ایرانی اضافه وزن دارند

به گزارش برگزیده های ایران از بناب، شهریار فتحی در جلسه شورای آموزش و پرورش بناب با اشاره به آمار بالای پذیرفته‌شدگان جوانان این شهرستان در رشته‌های مناسب، این موفقیت بزرگ را به مسوولان آموزش و پرورش، فرهنگیان عزیز و اولیای دانش‌آموزان تبریک گفت.

وی با تأکید بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی در مدارس از تفکیک و جداسازی دانش‌آموزان به منظور تحصیل در مدارس خاص انتقاد کرد و افزود: تمامی امکانات تحصیلی نباید در مدارس خاص متمرکز شود و لازم است، مسوولان آموزش و پرورش در تقسیم امکانات، مدیران و معلمان توانمند در تمامی مدارس شهر دقت و توجه کافی داشته باشند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب همچنین با انتقاد از ضعف محتوای تولید شده در رسانه‌ها به‌خصوص رسانه ملی اذعان داشت: در صورت نداشتن محتوای فاخر و جذاب مخاطب به سمت رسانه‌های خارجی می‌رود که لازم است در این زمینه از سوی رسانه ملی اقدام جدی به‌عمل آید.

فتحی با بیان اینکه شهرستان فاقد زیرساخت‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی برای بانوان شهرستان است؛ تصریح کرد: لازم است شورای شهر و شهرداری و دستگاه‌های مربوطه نسبت به ایجاد محیط‌های مناسب برای فعالیت ورزشی بانوان در سطح شهر اقدام کنند.

وی، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مجمع خیران مدرسه‌ساز شهرستان، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی همچنین خیران بزرگوار در خصوص احداث و نوسازی مدارس شهرستان یادآور شد: امروز تزریق روحیه امید و امیدآفرینی مهم‌ترین نیاز جامعه است و رسانه‌های شهرستان باید در راستای امیدآفرینی قدم بردارند.

فرماندار بناب در ادامه گفت: هدف دشمنان ایجاد ناامیدی در بین مردم است و یکی از اهداف دشمنان تحقق این هدف با دستان خودمان است، از این‌رو رسانه‌های ما نباید ناخواسته در دامی که دشمن پهن کرده است، گرفتار شوند.

 ۳۰ درصد دانش‌آموزان ایرانی اضافه وزن دارند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب از افزایش ۲۴ درصدی قبولان کنکور جوانان بناب نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: تنها ۹۱ نفر از دانش‌آموزان بناب امسال در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی پذیرفته شده‌اند.

حسین پارسامهر در جلسه شورای آموزش و پرورش بناب با بیان اینکه مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر در شهرستان بناب از اول آبان بازگشایی خواهند شد؛ بیان داشت: این موضوع ۸۵ مدرسه را در شهرستان بناب شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای بازگشایی مدارس پروتکل‌های سختگیرانه در ۸ بند به مدارس ارسال شده است؛ متذکر شد: متأسفانه به جهت عدم تحرک لازم از سوی دانش‌آموزان اکثراً با چاقی وزن مواجه هستند در حالی که میانگین اضافه وزن در کشورهای دیگر۱۲ درصد است، این آمار در کشور ما ۳۰ درصد است.

اگر رعایت نکنیم، پیک ششم کرونا را شاهد خواهیم بود!/ متأسفانه شهرستان بناب هنوز از پیک پنجم کرونا جدا نشده است!

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار  داشت: بازگشایی مدارس باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام گیرد و هماهنگی‌های بین بخشی افزایش یابد.

 وحید رضایی در نشست شورای آموزش و پرورش بناب با بیان اینکه اگر رعایت نکنیم شاهد موج ششم کرونا خواهیم بود؛ تصریح کرد: نباید رنگ‌بندی‌های کرونایی ما را از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل کند، چراکه همچنان روزانه شاهد ۱۰ تا ۱۵ بیمار کرونایی در بناب هستیم.

وی اذعان کرد: متأسفانه شهرستان بناب هنوز از پیک پنجم کرونا جدا نشده است!

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب همچنین با بیان اینکه شهرستان بناب فاقد آی سی یو (ICU) برای کودکان است؛ افزود: در صورت بروز هرگونه مشکل باید کودکان بستری را برای درمان در بخش آی سی یو ویژه کودکان به مرکز استان اعزام کنیم.

رضایی، از آمادگی مراکز درمانی شهرستان برای واکسیناسیون مردم خبر داد و تأکید کرد: بالای ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان بناب که دُز اول واکسن را دریافت کرده‌اند، از زدن دُز دوم واکسن استقبال نمی‌کنند، همکاران بهداشتی قرار است خانه به خانه برای زدن واکسن این افراد اقدام کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا زمان بازگشت به شرایط عادی از برگزاری همایش‌های غیرضروری در سطح شهرستان اجتناب شود.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا