چهارمحال و بختیاری

مجتمع‌های دامپروری در چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شوند

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد سید جمال سجادی‌پور صبح امروز در بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهر گندمان با بیان اینکه شهرک‌های کشاورزی در حوزه‌های گلخانه‌ها، آبزیان و دامپروری وجود دارد، گفت: متاسفانه وزارت‌خانه مدتی است که در بخش گلخانه‌ها وارد نشده اما حدود یک سالی است که شهرک‌ها به این موضوع وارد شدند و در این راستا قدم برداشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: متأسفانه دام ما کم‌بازده است و یکی از دلایلی که اکثر مردم روستاها در معیشت مشکل دارند این است که دام هایشان کم بازده هستند که باید به مرور در شهرک‌های کشاورزی مواردی از جمله اصلاح نژاد، افزایش تولید گوشت و شیر و … مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای احداث مجتمع یا شرکت دامپروری ابتدا باید یک کارگروهی در مناطق مختلف بعد از تحقیقات مکان‌یابی انجام دهد و سپس دستگاه‌های متولی زیرساخت‌های لازم آب، برق و گاز را به منطقه بیاورند و در این صورت ما از آن استقبال می‌کنیم و طرح را برای ردیف بودجه به مجلس انتقال می‌دهیم.

سجادی‌پور بیان کرد: وضعیت منطقه گندمان برای دامپروری خوب است و در آینده گروهی برای تسریع دامپروری در کل استان به چهارمحال و بختیاری ارسال می‌شود تا قبل از جمع بندی وضعیت دامپروری کل کشور تحقیقات این منطقه نیز انجام شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا