چهارمحال و بختیاری

مجتمع رفاهی ویژه زائران چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه احداث می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، جعفر مردانی ۷ دی‌ماه در جلسه ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه گردهمایی عظیم اربعین حسینی هویت مهمی را برای شیعیان ایجاد کرده است، گفت: باید از این فرصت معنوی به‌خوبی استفاده کنیم، همچنین باید خدمت‌رسانی به زائران حسینی که به سمت کشور عراق حرکت می‌کنند، مورد توجه مسئولان باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به نزدیکی این استان به مرز شلمچه باید روند توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات رفاهی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه مورد توجه مسئولان استان قرار بگیرد و این مسئله یک ضرورت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال آینده ایام اربعین حسینی مصادف با ماه شهریور است، توضیح داد: با توجه به گرمای هوا در استان خوزستان باید برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در مرز شلمچه از هم‌اکنون مورد توجه قرار بگیرد، قطعا احداث یک مجتمع خدماتی و رفاهی برای اسکان زائران حسینی که از چهارمحال و بختیاری به سمت مرز شلمچه حرکت می‌کنند از ضروریات است.

مردانی از اختصاص یک قطعه زمین در مرز شلمچه برای احداث یک مجتمع خدماتی و رفاهی توسط ستاد اربعین چهارمحال و بختیاری خبر داد و یادآور شد: در بحث توسعه زیرساخت‌ها برای ارائه خدمات  به زائران باید نگاه‌ها آینده‌نگرانه و کیفی باشد، طبق مکاتبه استاندار خوزستان باید در اسرع وقت یک برنامه زمانبندی برای احداث این مجتمع خدماتی و رفاهی در شلمچه اعلام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای احداث مجتمع خدماتی و رفاهی در استان خوزستان بر اساس قوانین امکان اختصاص اعتبار دولتی در حال حاضر وجود ندارد، عنوان کرد: باید در گام اول محل تامین اعتبار این پروژه مشخص شود، در حال حاضر می‌توان از محل کمک‌های مردمی، عملیات اجرایی این مجتمع را آغاز کرد.

وی محصور کردن زمین اختصاص یافته برای احداث مجتمع خدماتی و رفاهی ویژه زائرین اربعین حسینی در مرز شلمچه را از ضروریات دانست و توضیح داد: با چند مشاور و مهندس برای تهیه نقشه این مجتمع رایزنی صورت بگیرد و همچنین برآورد اولیه برای تهیه سه هزار و ۸۰۰ متر دیوار پیش‌ساخته مورد نیاز برای محصور کردن این زمین برآورد شود.

مردانی تاکید کرد: از ظرفیت خیرین و کمک‌های مردمی برای احداث این مجتمع خدماتی و رفاهی ویژه زائرین حسینی چهارمحال و بختیاری در مرز شلمچه استفاده شود، همچنین در اسرع وقت هیات امنای این مجتمع با حضور خیرین شکل بگیرد.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا