آذربایجان شرقی

مجمع عمومی عادی سالانه خانه احزاب آذربایجان‌شرقی ۱۶ آبان ماه برگزار می‌شود

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، اصغر نعلبندپوربا اشاره به تأخیر در برگزاری این مجمع اظهار داشت: به دلیل گسترش بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری جلسات، مجمع سالانه با تصمیم هیأت رئیسه خانه احزاب استان و اطلاع بازرس با تعویق حدود یک سال  به یاری خداوند متعال در استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

وی با اشاره به دستور جلسه پیش‌بینی شده این مجمع افزود: در این جلسه پس از ارائه‌ گزارش شورای اجرایی و بازرس در خصوص طرح و تصویب بیلان سال مالی ۹۹ و ۹۸، بازرس جدید خانه احزاب استان برای یک سال از میان کاندیداها انتخاب خواهند شد.

نعلبندپور با بیان اینکه این مجمع تعیین پنج نفر از اعضای طیف الف و ب برای حضور در شورای اجرایی و یک نفر عضو مشترک از بین ۲ طیف را  نیز برعهده دارد، گفت: خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی به عنوان نهادی مدنی، غیردولتی دارای شخصیت حقوقی مستقل، متشکل از نمایندگان احزاب و گروه‌های سیاسی پروانه‌دار بوده که درخواست عضویت در خانه احزاب استان را داشتند در سال ۱۳۹۷ تشکیل شده است.

وی، تلاش در جهت ایجاد فضای سالم و قانونمند سیاسی و تعمیق بینش سیاسی، ارتقاء و گسترش فرهنگ حزبی و فعالیت گروهی در جامعه در راستای اجرای اصل ۲۶ قانون اساسی، اهتمام جهت تأمین امنیت فعالیت‌های سیاسی و نهادینه کردن آن در استان، تقویت روحیه تعاون و همکاری میان احزاب و گروه‌های سیاسی، اهتمام جهت تقویت بنیه مالی احزاب در چارچوب قوانین، دفاع از حقوق قانونی احزاب، حمایت علمی، آموزشی و اطلاع‌رسانی از احزاب، تلاش برای حاکمیت ضوابط قانونمند بر رقابت‌های سیاسی و پذیرش داوری بین احزاب و گروه‌های سیاسی از رئوس محورهای فعالیت خانه احزاب استان  آذربایجان‌شرقی  عنوان کرد.

رئیس خانه احزاب استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در حال حاضر۳۴ حزب و جمعیت در خانه احزاب  استان آذربایجان‌شرقی عضو شده‌اند و تقاضاهای دیگری برای عضویت نیز داریم که در حال طی مراحل قانونی هستند.

قابل ذکر است، بر مبنای اساسنامه  خانه احزاب آذربایجان‌شرقی ۱۱ عضو شورای اجرایی، یک نفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی‌البدل از ۲ طیف اصلاح طلب و اصولگرا را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا