سیاسی

مجمع مجالس آسیایی ساختار خود را تقویت و روابط میان مجالس را توسعه دهد

مجمع مجالس آسیایی ساختار خود را تقویت و روابط میان مجالس را توسعه دهد

– اخبار سیاسی –

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزایر برگزیده های ایران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری اجلاس کمیته دائمی برنامه و بودجه مجمع مجالس آسیایی که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲) در هتل آزادی تهران برگزار شد با رؤسای هیئت‌های پارلمانی حاضر در این نشست دیدار و گفت‌وگو کرد.

قالیباف: اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی مصداق بارز جنایت سازمان‌یافته و تروریسم است

قالیباف ضمن خوش‌آمدگویی و آرزوی موفقیت برای رؤسای هیأت‌های پارلمانی در رسیدن به اهدافی که در کمیته‌ها تعیین شده است قرن پیش رو را قرن آسیا معرفی و تأکید کرد: مجمع مجالس آسیایی(APA) باید با این نگاه نسبت به آینده گام برداشته و برنامه‌ریزی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت که با توجه به تحولات بین‌المللی ضرورت دارد مجموعه APA ساختار خود را همواره تقویت و به روز کرده و روابط میان مجالس آسیایی را توسعه دهد.

علی احمد فیصل نایب رئیس مجلس فلسطین در این دیدار با تأکید بر ضرورت همگرایی در موضوع فلسطین، خواستار محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی به ویژه در جنین از سوی کشورهای عضو شد.

رئیس هیأت پارلمانی قطر نیز در این دیدار تأکید کرد که همه کشورهای آسیایی از ایده مقابله با نفرت پراکنی علیه ادیان و متون مقدس از جمله قرآن کریم حمایت کنند.

همچنین رئیس هیأت پارلمانی هند نیز با تأکید بر ضرورت ترویج صلح در آسیا، مراتب قدردانی پارلمان هندوستان از میزبانی جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

براساس این گزارش، سایر هیأت‌های حاضر در این نشست نیز از جمهوری اسلامی ایران به ویژه مجلس شورای اسلامی در میزبانی این دوره از نشست‌های کمیته در تهران قدردانی و تشکر کردند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا