اجتماعی

مجوز تولید ۵۰۰۰ فرآورده طبیعی و گیاهی صادر شده/ پوشش بیمه‌ای فقط ۵۶ قلم فرآورده!

مجوز تولید ۵۰۰۰ فرآورده طبیعی و گیاهی صادر شده/ پوشش بیمه‌ای فقط ۵۶ قلم فرآورده!

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، امیرحسین جمشیدی امروز در نشست خبری سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی اظهار کرد: در قانون تشکیلات وزارت بهداشت انجام پژوهش در زمینه طب سنتی و بررسی و تحقیق در زمینه خواص دارویی گیاهان و امکانات تهیه و استفاده از داروهای گیاهی مورد تاکید قرار گرفته است و اسناد بالادستی همگی بر این موضوع تاکید دارند اما باید مشخص شود زمینه ترویج استفاده‌ از داروهای طبیعی و سنتی چگونه باید فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار برگزیده های ایران مبنی بر تعداد فرآورده‌های طبیعی و گیاهی و سنتی تأیید شده در کشور ادامه داد: در حال حاضر اکثر شرکت‌های تولیدکننده این فرآورده‌ها، در کارخانجات دیگر، داروهای طبیعی و گیاهی را می‌سازند. در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ فرآورده طبیعی و ۲۳۰۰ فراورده سنتی نیز داریم که از وزارت بهداشت مجوز گرفته‌اند‌.

جمشیدی در پاسخ به سؤال دیگر برگزیده های ایران مبنی بر میزان پوشش بیمه‌ای فرآورده‌های طبیعی و سنتی ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد ۵۶ قلم فراورده طبیعی و سنتی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت، اما میزان پوشش بیمه‌ای این فراورده‌ها دیگر افزایش نیافت و در همین میزان باقی ماند.

 

این خبر تکمیل می‌شود …

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا