کهگیلویه و بویراحمد

مجوز نهایی احداث سد سقاوه درکهگیلویه و بویراحمد صادر شد

 رسول فرهادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: جا دارد از حمایت ها و همراهی استاندار و معاونین وی، نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی، ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و توجه ویژه شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو در اخذ این‌مجوز تشکر کرد.

وی بیان کرد: با اشاره به اینکه طبق مجوز صادره، ۷۰ درصد از اعتبار مورد نیاز سد سقاوه از محل بودجه عمومی دولت و ۳۰ درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید تامین شود، شروع فرآیند اجرایی منوط به انتخاب پیمانکار برای این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حجم نرمال سد مخزنی سقاوه ۹.۷ میلیون مترمکعب می باشد که با اهداف تامین آب صنعت و حقابه آبیاری و زیست محیطی پایین دست طراحی شده است که با بهره برداری از آن، علاوه بر رفع نیازهای صنعت و بهبود کشاورزی منطقه، زمینه مناسب برگشت مهاجرت های رخ داده را ایجاد می کند.

به گزارش برگزیده های ایران این سد بر روی رودخانه سقاوه از سرشاخه های رودخانه لوداب و در حاشیه شهر مارگون با تراز نرمال ۲۱۶۳ متر بالاتر از سطح دریا ساخته می شود که سطح دریاچه آن ۶۹ هکتار با متوسط سالانه تنظیمی۶.۸ میلیون مترمکعب خواهد بود.

انتهای پیام /


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا