تهران

محسن رضایی: باید سرمایه درگردش تولید کنندگان را افزایش دهیم/ می‌توانیم تحریم‌ها را با کمک جوانان بشکنیم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از تهران صبح امروز محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور و محسن منصوری، استاندار تهران و حسین حق وردی، نماینده مردم شهرستان های ملارد شهریار و قدس از چند واحد صنعتی در شهرستان ملارد بازدید کردند و پای صحبت تولید کنندگان نشستند.

محسن رضایی در جریان این بازدید با بیان اینکه سرمایه در گردش برای تولید کنندگان ما بسیار مهم است، گفت: تولید کنندگان ما امروز توانایی ساخت و تولید را دارند و حتی بازار فروش تولیدات خود را نیز دارند پس باید سرمایه در گردش آنها را افزایش دهیم تا بتوانند ضمن توسعه کار و تولیدات خود اشتغال را هم افزایش دهند.

معاون اقتصادی رییس جمهور ادامه داد: بخشی از این افزایش سرمایه در گردش مرتبط با بانک‌هاست و بخشی نیز در بدنه دولت و ادارات باید انجام شود.

رضایی با تأکید بر اینکه دولت باید موانع تولید و سرمایه‌گذاری را بردارد، تصریح کرد: در کنار تأمین نقدینگی، رفع موانع تولید از جمله مجوزهایی که دست و پای تولید کننده را می‌بندد و سیر مراحلی که طول می‌کشد تا کارخانه‌ای مجوز بگیرد و تولیدات خود را توسعه بدهد، باید برطرف شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در جمع کارکنان یکی از شرکت‌ها تصریح کرد: حقیقتی که تمام دنیا هم به آن پی برده‌اند این است که جنگ دوم تحمیلی به ملت ایران وارد شده است که همان جنگی اقتصادی است.

وی افزود: ما خواهان جنگ اقتصادی نبودیم کما اینکه ایران در جریان برجام نشان داد که به دنبال جنگ چه از نوع نظامی و چه از نوع اقتصادی نیست؛ ما به دنبال پیشرفت کشور خودمان و پیشرفت تمام عالم هستیم.

رضایی ادامه داد: ما دنبال این هستیم که محیطی انسانی در تمام عالم شکل بگیرد تا انسان‌ها بتوانند در آرامش زندگی کنند؛ نه جنگ باشد و نه تحریم.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تحریم‌ها گفت: خیلی از مواقع تحریم‌های اقتصادی بدتر از جنگ است ظلم و جنایتی که آمریکایی‌ها در تحریم های اقتصادی می‌کنند کمتر از ظلم و جنایات صدام و هیتلر نیست.

وی با بیان اینکه امروز به یک مجاهدت بزرگ نیاز داریم، تأکید کرد: جوانان ما باید دست به یک مجاهدت بزرگ در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال و گسترش صنعت بزنند تا هم کشور را پیشرفت بدهند و هم مردم کشور را از این مشکلات نجات دهند.

رضایی ادامه داد: امروز باید محاصره اقتصادی کشور ما را شکسته شود و با کمک جوانان می‌توانیم تحریم‌های داخلی و خارجی را از میان برداریم. البته تحریم‌های داخلی چند برابر تحریم‌های خارجی است؛ قوانین دست و پا گیر و فرهنگ غلطی که از قبل از انقلاب باقی مانده باید برطرف شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به نقش جوانان در عبور از تحریم‌ها گفت: هر جوانی در ایران مانند بذری است که می‌تواند به درختی پهناور تبدیل شود و بهترین ثمرها را برای کشور داشته باشد به شرط اینکه اعتماد به نفس داشته باشیم به خداوند توکل و حرکت کنید.

وی با بیان اینکه ما در کشور نیاز به یک الگوی اقتصادی داریم که با فرهنگ و اقلیم ما سازگار باشد، تصریح کرد: بنگاه‌داری و شرکت‌داری که از غرب الگو گرفته‌ایم نمی‌تواند کار و خانه و خانواده را به هم پیوند بدهد و یکپارچه کند. در حالی که می‌توانیم با ترسیم الگوی اقتصادی بومی با رونق کسب و کارهای کوچک و خانگی و اتصال آنها به کارخانه‌های بزرگ این یکپارچگی را ایجاد کنیم.

رضایی در پایان با بیان اینکه اقتصاد اجتماعی مقدم بر اقتصاد سیاسی است، گفت: الگوی اقتصادی کشور ما باید اجتماعی باشد نه سیاسی و امنیتی.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا