هرمزگان

محمد: سهم ۲ درصدی صادرات مناطق آزاد ایران /مناطق آزاد به حیاط خلوت مردم تبدیل خواهند شد

به گزارش برگزیده های ایران از قشم، سعید محمد ظهر امروز در مراسم معارفه  مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم اظهارکرد: با وجود امیدها برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور از طریق مناطق آزاد نه تنها این هدف حاصل نشد بلکه مشکلاتی عدیده‌ای از جمله مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی متوجه ساکنین این مناطق شد.

وی افزود: باید آسیب شناسی شود که چرا با وجود مشوق‌های گوناگون و معافیت مالیاتی این مناطق تاثیر بسزایی در اشتغال، تولید و سرمایه گذاری نداشتند تا در کنار آن شاهد بهبود زندگی مردم هم باشیم.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: بسیاری از دولت مردان به چشم حیاط خلوت به مناطق آزاد نگاه می‌کنند و همین موضوع سبب ناتوانی در دستیابی به اهداف تاسیس این مناطق شده است اما از امروز مناطق آزاد کشور حیاط خلوت مردم خواهند بود.

سهم صادرات مناطق آزاد ایران بسیار ناچیز است

به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد، سهم صادرات مناطق آزاد ایران بسیار ناچیز و رقمی حدود ۲ درصد است در حالی که سهم تجارت بین الملل مناطق آزاد کشور بزرگی مثل چین حدود ۸۰ درصد است.

 

محمد ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک جزیره قشم چرا نمی‌توانیم خدمات گوناگون از جمله خدمات سوخت رسانی به شناورهای خارجی را انجام دهیم چرا که این عمل می‌تواند درآمدزایی بسیاری برای مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: شرمنده‌ی مردم قشم هستیم چرا که بعد از گذشت سال‌ها از شکل گیری این منطقه مردم هنوز درگیر مشکلات اولیه زندگی مانند آب و برق و مشکلات معیشتی هستند.

حل مشکلات معیشتی ساکنان قشم اولویت ما است

دبیر شورایعالی مناطق آزاد بیان داشت: حل مشکلات معیشتی مردم در مناطق آزاد و همچنین ساکنان جزیره قشم از اولویت‌های ماست.

سعید محمد در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات درویش پور مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد قشم، در کنار توسعه اقتصاد کشور و جذب سرمایه گذار، بهبود وضعیت فرهنگی، اجتماعی و معیشتی مردم و بومیان جزیره قشم است.

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری کشور همچنین در این مراسم در اظهاراتی دستور حذف هزینه عوارض تردد خودرویی قشموندان به جزیره را در مسیر پل – لافت اعلام کرد.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰/ش


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا