مرکزی

محکومیت شکارچی متخلف به ۵۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در حوزه محیط زیست اراک

به گزارش  خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک، عباس جودکی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور حکم شکارچی متخلف گفت: این متخلف در پارک ملی هفتاد قله اقدام به شکار غیر مجاز ۲ راس کل وحشی کرده بود که با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در منطقه دستگیر وپس از تکمیل پرونده، مراتب جهت طی مراحل قانونی به محاکم قضایی شهرستان اراک ارجاع شد.

وی با اشاره به اینکه  اقدام به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند، افزود: در ادامه رسیدگی قضایی به این پرونده، متهم مکلف به انجام ۵۰۰ ساعت خدمات عمومی رایگان و امور خدماتی در حوزه محیط زیست شد.
جودکی تصریح کرد: احکام قضایی خدماتی و فرهنگی که با نوآوری در سال‌های اخیر از سوی مراجع قضایی استان مرکزی صادر می‌شود، دارای اثر بخشی مناسب در جلوگیری از تکرار تخلفات محیط زیستی از سوی محکومین ودر حمایت و حراست از حیات وحش نقش بسزایی دارد.

به گزارش برگزیده های ایران منطقه حفاظت شده ۷۰ قله اراک به مساحت ۹۸ هزار هکتار است که شامل دو محدوده شمالی و جنوبی است که محدوده شمالی در برگیرنده بخش‌های عمده ارتفاعات ۷۰ قله و دره‌های سیبک و چکاب و محدوده جنوبی شامل ارتفاعات ازنا، لته در و سله بهر است که زیستگاه ییلاقی و مهاجرت منطقه‌ای حیات وحش است.

منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک از اولین مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در کشور است که از پیکره‌ای کوهستانی و در گسترده‌ای از تپه ماهورها و دشت‌ها قرار گرفته و به دلیل ویژگی‌های خاص توپوگرافی، تنوع گیاهی و جانوری از قدیم جزء شکارگاه‌های مشهور ایران به شمار می‌رود.

کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، کفتار، شغال، گرگ، گورکن، خرگوش، تشی ( جوجه تیغی) و روباه از پستانداران این منطقه محسوب می‌شوند و چند نوع افعی، مارآبی و لاک پشت نیز در این منطقه دیده شده است.

کبک، تیهو، بلدرچین، باقرقره، کبوتر چاهی، کبوتر کوهی، عقاب طلایی، سارگپه، هما، کرکس، دال، شاهین، بحری، لیل، بوتیمار و حواصیل از پرندگان این منطقه هستند.

انتهای پیام/

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا