اخبار روز

مخبر: دستاوردهای شرکت‌های دارویی داخلی قابل تحسین است

مخبر: دستاوردهای شرکت‌های دارویی داخلی قابل تحسین است

– اخبار سیاسی –

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری برگزیده های ایران، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز(پنجشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی(ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکاها برگزار شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات صنعت داروسازی و دستاوردها و نوآوری‌های دارویی قرار گرفت.

برنامه‌ریزی برای تشکیل قرارگاه دارو و افزایش ذخایر استراتژیک
وی همچنین در جریان این بازدید، با غرفه‌داران و نمایندگان شرکت‌های دارویی گفتگو کرد و از مهمترین دغدغه‌ها و نیازهای آنان مطلع شد.

معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران دستاوردهای شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت‌های دولت برای کاهش کمبودهای دارویی در کشور خبر داد.

مخبر با تاکید بر اهمیت عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه تامین دارو خاطرنشان کرد: هم‌اکنون زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت دارو و همچنین دانش فنی کافی برای رقابت در عرصه‌های بین المللی موجود است و با هم‌افزایی فعالیت‌ها و رفع برخی از چالش‌ها می‌توان جهش قابل توجهی در این صنعت راهبردی ایجاد کرد.

وی تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت‌های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری و ارتقا تکنولوژی علاوه بر تامین داروهای حیاتی به کنترل هزینه‌ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند.

نمایشگاه ایران فارما از ۵ تا ۷ مهر با هدف توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه در حوزه دارویی، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت داروسازی، شبکه‌سازی، ایجاد بازارهای صادراتی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه دارویی برگزار شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا