البرز

مدارس امتحانات دی ماه را حضوری برگزار می‌‎‌کنند

مهریار کرمی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در خصوص این خبر، اظهار کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل و فرایند بازگشایی مدارس بر مبنای حضوری است؛ امتحانات نیمه اول در دیماه به صورت حضوری برگزار می‌شود و همه مدارس اعم از غیر انتفاعی و دولتی  باید فرآیند بازگشایی را رقم بزنند. 

وی افزود: بازگشایی مدارس از ابتدای مهرماه به صورت تدریجی و مدرسه محور آغاز شد و هنرستان‌ها و مدارس روستایی در اولویت بازگشایی قرار گرفتند. هم اکنون شرایط هنرستان‌ها به ویژه دروس کارگاهی تثبیت شده و حضوری برگزار می‌شود. دانش آموزان پایه اول نیز  از ابتدای مهرماه به صورت موردی در کلاس‌ها حضور پیدا کردند.  

این مسوول یادآور شد: در ابتدای نیمه دوم آبانماه، به صورت تدریجی و با همکاری خانواده‌ها، دانش آموزان در کلاس‌های درس برای دوره دوم متوسطه، نظری و تئوری هنرستان‌ها حضور پیدا کردند. از ابتدای آذرماه  نیز گروه‌های دانش آموزان دوره متوسطه  اول و ابتدایی برای حضور در مدارس به این گروه‌ها اضافه می‌شود.

 وی اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های حضوری به صورت مدرسه محور و متناسب با شرایط مدرسه انجام می‌شود؛  به طوریکه امکانات، زیرساخت مدرسه، فضای در اختیار و جمعیت دانش آموزی مد نظر قرار گرفته و شورای مدرسه تصمیم می‌گیرد که دانش آموزان در چه روزهایی به صورت حضوری و یا غیر حضوری  و در چه گروه‌هایی در مدرسه حاضر باشند. 

کرمی تصریح کرد: کلاس‌ها بر مبنای حضوری است و کلیه خدمات  آموزشی بر مبنای آموزش حضوری شکل می‌گیرد؛ مگر اینکه برخی از دروس مشخص به صورت غیرحضوری ارائه شود. 

وی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون در سطح استان شرایط مطلوبی دارد، گفت: در حال حاضر  بیش از ۹۱ و نیم درصد دانش آموزان به تعداد ۲۰۲ هزار نفر  واکسیناسیون نوبت اول را انجام دادند و  بیش از ۱۳۰ هزار و ۳۰۰ نفر به میزان ۶۴ و نیم درصد دانش آموزان استان برای دز دوم واکسینه شدند. بیش از ۹۵ درصد از  همکاران فرهنگی در استان البرز  واکسینه شدند و ۵ درصد مابقی یا در ۶ هفته بعد از ابتلا به بیماری بودند و یا به دلیل بیماری های خاص واکسینه نشدند.

معاون آموزش متوسطه آموزشو پرورش البرز اظهار کرد: کارت واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان در مدرسه کنترل می شود ودانش آموزان هنگام حضور در مدرسه باید کارت واکسیناسیون را برای ارائه به مسوولان مدرسه به همراه داشته باشند.  

وی افزود: از خانواده ها تقاضا داریم آموزش مستمر مبتنی بر بهداشت فردی را برای دانش‌آموزان تاکید کنند و کسانی که واکسینه نشدند فرایند واکسیناسیون را انجام دهند.


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا