مرکزی

مدافعان سلامت در طول بیماری کرونا حماسه‌ آفریدند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک،‌ سردار محسن کریمی در آیین تجلیل از پرستاران اراکی به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار کرد: فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب(س) پرچم‌دار فداکاری و بصیرت و الگوی کامل ایثارگری که به عنوان روز پرستار نام‌گذاری شده فرصتی مناسب برای تجلیل و تکریم از پرستاران زحمتکش است.

وی افزود: حضور چشمگیر پرستاران از دوران دفاع مقدس و نقش مؤثر آنها در طول انقلاب اسلامی و در نهایت حماسه‌آفرینی آنها در طول بیماری کرونا همچون ستاره‌ای پرفروغ در عملکرد این عزیزان به ماندگار مانده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: نقش مؤثر و حماسی پرستاران در طول ۴۲ سال گذشته در انقلاب اسلامی نشان از ارتباط عمیق این عزیزان با فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی است و این روحیه برجسته در دوران بیماری کرونا فصل جدیدی از جهاد در راه سلامت مردم و جامعه رقم زد که به حق عنوان مدافعان سلامت شایسته این عزیزان است.

کریمی با بیان اینکه مدافعان سلامت با روحیه جهادی و بسیجی در طول بیماری کرونا برگ زرینی از افتخارات و حماسه‌های ماندگار در تاریخ بهداشت و درمان کشور خلق کردند، گفت: امروز فرصتی مناسب برای تجلیل از تلاش‌های خالصانه آنها در عرصه‌های مختلف دفاع از سلامت مردم و جامعه است.

وی ادامه داد: مدافعان سلامت در مسیر مجاهدت برای دفاع از سلامت مردم خوش درخشیدند و نقش‌آفرینی آنها به‌منزله جهاد فی سبیل الله است و قطعاً اجر و پاداش ویژه‌ای از خداوند متعال دریافت خواهند کرد و جایگاه امروز این عزیزان در بین مردم بسیار ارزشمند است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: بسیاری از دستاوردهایی که در طول انقلاب خلق شده حاصل به‌کارگیری تجربیات ارزشمند دفاع مقدس است و در طول بیماری کرونا اقشار مختلف مردم همچون مدافعان سلامت، گروه‌های جهادی و مردمی با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند.

کریمی با بیان اینکه سپاه و بسیج به عنوان خادم مردم و پاسدار انقلاب اسلامی در مسیر خدمت و دفاع از ارزش‌های اسلامی شتابنده و مقتدرانه حرکت می‌کند، گفت: بسیج و سپاه در این مسیر متوقف نخواهد شد و این گفتمان جهادی و خدمت‌رسانی باید در سایر بخش‌های کشور فراگیر شود.

وی با اشاره به اقدامات سپاه در بیماری کرونا افزود: در راستای کنترل بیماری و کاهش آسیب‌های کرونا سپاه و بسیج از ابتدای شیوع بیماری تمام قد در صحنه بوده و بیش از ۵۰ عنوان خدمت در قالب طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی و راه‌اندازی نهضت کمک مؤمنانه به مردم و ولی نعمتان انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که در طول بیماری کرونا مورد توجه سپاه بوده آموزش بسیجیان برای نقش‌آفرینی در اجرای طرح شهید سلیمانی بود که بیش از ۲۵ هزار بسیجی در این راستا آموزش تخصصی دیدند و در عرصه‌های مختلف به مردم و جامعه خدمات ارائه می‌دهند.

کریمی خاطرنشان کرد: بسیج در طول این سال ها با حضور میدانی خود علاوه بر اینکه موفقیت‌های بزرگی حاصل کرده موجب ارائه الگو برای مقابله با بحران‌ها و مشکلات ارائه شده و امروز طرح شهید سلیمانی میتواند در سایر بخش‌های بهداشت، درمان و سلامت مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا