مرکزی

مددجویان کمیته امداد مورد حمایت حقوقی دادگستری قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اراک حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی ظهر امروز در حاشیه جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دادگستری و کمیته امداد با حضور معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نظام مقدس اسلامی ما بر پایه حضور محرومین و مستضعفین تشکیل شد، روی پای خود ایستاده و ادامه خواهد داد.

وی افزود: یکی از یادگاران شایسته امام(ره) کمیته امداد است که وظایف و مسؤولیت‌های گسترده‌ای دارد امروز تفاهم‌نامه‌ای با حضور مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی امضا شد که ایفای وظایف که در برابر مددجویان داشتیم و تاکنون انجام می‌دادیم، به صورت نظام‌مند و با برنامه اجرا شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: هر مددجوی کمیته امداد که شناسنامه‌دار است در صورت مراجعه به دادگستری با رعایت بی‌طرفی و موارد قضایی مورد حمایت حقوقی عدلیه قرار گیرد.

موسوی ادامه داد: این قشر به دلیل اینکه توانایی مالی ندارند و امکان گرفتن وکیل ندارند به دلیل وضعیت مالی مورد ظلم قرار نگیرند.

وی اضافه کرد: محور تفاهم‌نامه این است که در راستای توانمندسازی و رفع محرومیت و فقر، مقرر شد اگر مددجویی مرتکب جرمی شد و مجرمیت وی احراز شد، در محکومیت‌ها مجازات جایگزین حبس لحاظ شود تا سرپرستان خانواده محرومیت زندانی نشود و محکومیت فشار بیشتری به خانواده وارد نکند.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: محور تفاهم‌نامه حمایت حقوقی و قضایی از مددجویان است که با تشکیل دبیرخانه مفاد آن عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا