تهران

مدرسه جای آزمون و خطا است و نباید مانع حرکت دانش آموزان شویم

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از پیشوا، حسن شربت دار سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز در ویژه برنامه بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در دبیرستان دخترانه ملوک زندی، اظهار کرد: امروز یکی از مهم ترین و موثرترین و با اهمیت ترین جلوه های آگاهانه و همراه با بصیرت و مشارکت دانش آموزان این مرز و بوم را در کل کشور شروع می کنیم.

وی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی نقش بسیار اساسی و راهبردی را می توانند در اداره مدرسه داشته باشند، گفت: امروز یک رویداد کم نظیر و موثر را در حوزه تربیت آغاز می کنیم که در حوزه های مختلف تاثیرات خودش را در جامعه و نسل آینده می تواند رقم بزند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، افزود: امروز بیش از ۱۰ میلیون دانش آموز که در شرایط رای دادن هستند در فعالیت های نظام تعلیم و تربیت مشارکت آگاهانه و موثر را دارند و خواهند داشت و با حضور خودشان در برنامه های انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت می کنند و فرد اصلح در این انتخابات را برمی گزینند.

شربت زاد بیان کرد: امروز در بیش از ۱۰۰هزار مدرسه فعالیت های شوراهای دانش آموزی آغاز خواهد شد که می‌توانند مشق تربیتی داشته باشند و شوراهای دانش آموزی می توانند یکی از موقعیت های یادگیری و تربیتی باشد که ما هزینه های نسل آینده را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان را باور داشته باشیم که می توانند در فعالیت های مختلف شرکت کنند و اهداف مشارکت موثر را برای دانش آموزان تبیین کنیم تا با تمام ظرفیت خودش بتوانند آن کار را انجام دهد، مدرسه جای آزمون و خطا است و نباید مانع حرکت دانش آموزان شویم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: هچنین باید شرایط خلاقیت را هم ایجاد کنیم چرا که در آینده حضور حداکثری مردم را در جامعه خواهیم دید و هیچ کس نمی تواند مانع حضور آگاهانه مردم شود. 

انتهای پیام/۶۷۰۳۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا