Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مدرسه خیرساز «جانان» در پرجمعیت‌ترین شهرستان کشور جان می‌گیرد - خبرگزاری برگزیده های ایران
البرز

مدرسه خیرساز «جانان» در پرجمعیت‌ترین شهرستان کشور جان می‌گیرد

به گزارش برگزیده های ایران از فردیس، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در مراسم خشت گذاری مدرسه ۱۲ کلاسه خیری جانان در فردیس، در خصوص این مدرسه، گفت: زمین این  مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع توسط خیر مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در  فردیس اهدا شده است.

وی افزود: احداث این مدرسه نیز توسط خیر مدرسه سازفردیسی  با پیش بینی  اعتباری  بیش از ۱۲ میلیارد تومان تقبل شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرزبا اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان البرز،  استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز استان را برای  ساخت مدرسه و توسعه فضای آموزشی ضروری دانست.

توسعه فضای آموزشی در فردیس با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها
 
در ادامه حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امام جمعه شهرستان فردیس با تاکید بر لزوم اهمیت موضوعات فرهنگی، گفت: به فرمایش رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله) سرمایه گذاری در آموزش و پرورش، هزینه نیست. بنابر این باید از تمامی ظرفیت ها برای توسعه فضاهای آموزشی در فردیس استفاده کنیم.

وی افزود: هر چقدر برای توسعه امر آموزش سرمایه گذاری کنیم، آمار آسیب های اجتماعی و جرایم کاهش می یابد و هر اندازه به توسعه  فضاهای آموزشی و فرهنگی بی توجه باشیم باید سرمایه‌هایی که باید صرف آموزش می شد را برای زندان ها و کشف جرم و جنایت هزینه کنیم.‌

امام جمعه فردیس ضمن تقدیر از اقدام خیرخواهانه خیر مدرسه ساز فردیسی آقای نجاری، گفت: تاسی به راه سردار سلیمانی در عمل این جانباز دفاع مقدس مشخص می شود که بخشی از سرمایه خود را در راه آموزش فرزندان این مرز و بوم صرف می کند.

آموزش و پرورش فردیس هنوز مستقل نیست

در بخشی از این مراسم ابوالفضل اینانلو فرماندار فردیس نیز از اقدام خیرخواهانه نجاری خیر مدرسه ساز تقدیر کرد و گفت: شهرستان فردیس با کمبود زیرساخت‌ها در همه حوزه‌ها به ویژه فضای آموزشی مواجه است که کمک خیرین در ساخت مدرسه می تواند اندکی از بار مشکلات شهرستان را کم کند.

وی با اشاره به کمبود کلاس و تراکم جمعیت دانش آموزی در فردیس، بیان کرد: آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و شهرستان فردیس بیش از ۱۰۳ هزار دانش آموز داردکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت دانش آموزی  این اداره مربوط به فردیس است.

اینانلو همچنین ادامه داد: علیرغم استقلال شهرستان،  آموزش و پرورش فردیس هنوز به عنوان بخشی از نواحی آموزش و پرورش کرج فعالیت می‌کند که موضوع استقلال این اداره از کرج در حال پیگیری است.

بوروکراسی اداری در مسیر مدرسه سازی

در ادامه نجاری خیر مدرسه ساز از مسوولان درخواست کرد تا امر مدرسه سازی را تسهیل و   بوروکراسی اداری در این مسیر را کاهش دهند تا استقبال بیشتری از سوی خیرین برای مدرسه سازی ایجاد شود.

این خیر مدرسه ساز گفت: کارها باید مثل زمان دفاع مقدس جهادی انجام شود نه اینکه ۵۰ کارگر یک هفته معطل یک امضا بمانند.  درگیری های عجیبی در مسیر ساخت مدرسه وجود دارد که آزار دهنده است و اگر پیگیری فرمانداری و  مدیران آموزش و پرورش نباشد، کار به سرانجام نمی رسد.

گفتنی است خیر مدرسه ساز نجاری از جانبازان ۷۰ درصد دفاع مقدس است که به یاد پسر و عروسش مرحومش اهدای زمین و ساخت این مدرسه ۱۲ کلاسه را در فلکه دوم منظریه فردیس را تقبل کرده است.

انتهای پیام/ج/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا