اخبار روز

مدودف: می‌توانید حمله با موشک مافوق صوت به مقر دادگاه لاهه را متصور شوید!

مدودف: می‌توانید حمله با موشک مافوق صوت به مقر دادگاه لاهه را متصور شوید!

به نقل از روزنامه ینی شفق، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه در بیانیه‌ای که در کانال خود در پیامرسان تلگرام در واکنش به حکم اخیر دادگاه بین‌المللی کیفری برای بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منتشر کرد، گفت، می‌توان تصور کرد که با استفاده هدفمند از یک موشک مافوق صوت “اونیکس” مستقر در یک کشتی روس در محل دریای شمال مقر دادگاه لاهه هدف گرفته شود.

مدودف خاطرنشان کرد، قوانین عمومی بین‌المللی معیوب هستند به ویژه نسبت به کشورهایی که “اجرای اقدامات مغرضانه مجمع عمومی سازمان ملل، وتوی تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل یا خروج کشورها از نهادهای مختلف سازمان ملل را نمی‌خواهند.”

مدودف توضیح داد: “دلیل آن، بی عدالتی آنها و نپذیرفتنی بودن فشار یک گروه از کشورها به روی گروه یکسانی از کشورهای دیگر است. یک قدرت مستقل نمی‌تواند بر یک قدرت مستقل دیگر اعمال قدرت قضایی کند.”

به گفته مدودف، اقدام دادگاه کیفری بین‌المللی در صدور حکم بازداشت برای پوتین “تبعاتی گزاف برای قوانین بین‌المللی خواهد داشت.”

وی افزود: “این به مثابه سقوط بنیادها و اصول قوانین است. از جمله اصول اجتناب ناپذیر بودن مسئولیت پذیری.”

مدودف که قبلا مدتی رئیس جمهور روسیه بوده، اظهار کرد: “حالا هیچ کس نزد هیچ نهاد بین‌المللی دیگر نخواهد رفت. همه مسائل را بین خودشان مذاکره خواهند کرد. همه تصمیمات احمقانه سازمان ملل و دیگر سازمانها تلنبار خواهند شد. افول تیره و تار کل نظام روابط بین‌المللی در شرف وقوع است. اعتماد از بین رفته است.”

روز جمعه دادگاه بین‌المللی کیفری در شهر لاهه برای رئیس جمهور روسیه از بابت جنایات جنگی ادعایی در اوکراین حکم بازداشت صادر کرد.

دنیس شمیهال، نخست وزیر اوکراین از صدور این حکم بازداشت برای پوتین به عنوان “گام مهمی در راستای عدالت” تحسین کرد.

در این میان روسیه ضمن مخالفت با تصمیم دادگاه بین‌المللی کیفری گفت، اختیار قضایی این دادگاه را به رسمیت نمی شناسد و تصمیمات آن را “‍ پوچ و بی اعتبار” می‌داند.

۳۱۰۳۱۰

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا