آذربایجان شرقی

مدیران برنامه ۴ سال آینده با زمانبندی ارائه کنند / ۱۵۰۰ پروژه نمیه تمام در آذربایجان‌شرقی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خُرّم امروز در نخستین جلسه شورای اداری استان ضمن تبیین سیاست‌های کلی دولت سیزدهم، انجام اقدامات اساسی و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسوول برای حل مسائل و مشکلات استان را ضروری خواند و با تأکید بر تلاش جدی برای رفع موانع کلان توسعه و بهبود معیشت مردم، چند مسأله مهم را به عنوان اولویت‌های کاری مدیران استان بیان کرد.

وی، در آغاز سخنان خود با گرامیداشت سالگرد شهادت اولین شهید محراب، شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی، گفت: دولت سیزدهم با تابلوی کارآمدی، مدیریت انقلابی و جهادی، عدالت‌محوری، مردم‌داری و فسادستیزی پای کار آمده است و ما با تمام وجود و همت مدیران استان، مشی کلان دولت را با جدیت و سرعت پی خواهیم گرفت.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب و تائید مواضع رئیس جمهور از سوی ایشان، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار، راهبرد اصلی دولت را بیان کردند که با توجه به اشراف ایشان بر تمام ابعاد مدیریتی کشور، این بیانات در حکم فرمان اجرایی است.
 
خُرّم تأکید کرد: همه مدیران باید تمام توان خود را برای اجرای این حکم به کار گیرند تا مردم، تغییر و تحول در وضعیت معیشتی خود را احساس کنند.

 روزمرگی و عادی‌انگاری، سم مهلکی برای مدیران است/هیچ مدیری نباید مسیر حرکت خود را یک مسیر عادی تصور کند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه روزمرگی و عادی‌انگاری، سم مهلکی برای مدیران است، متذکر شد: هیچ مدیری نباید مسیر حرکت خود را یک مسیر عادی تصور کند.
 
وی با تأکید بر جلب همراهی نخبگان و استفاده از تجارب ارزشمند گذشتگان و توانایی جوانان برای انجام اقدامات اساسی، تصریح کرد: ما تحقق کارهای نشدنی را در دفاع مقدس، با گوشت و پوست و استخوان تجربه کردیم و به خاطر ایمان، اخلاص، اراده و فداکاری مردم بود که خیر و برکت در آن دوران شامل حال ما شد.

مدیران برنامه ۴ سال آینده و زمانبندی را ارائه کنند
 
استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه به بیان اولویت‌های کاری مدیران استان پرداخت و در تبیین نخستین اولویت، بیان داشت: همه دستگاه‌ها متناسب با حوزه مسوولیت خود و منابع و وضعیت موجود، برای چهار سال آینده برنامه مشخص و زمانبندی‌شده ارائه کند.
 
وی تأکید کرد: مدیران باید وظایف و مأموریت‌های متنوع و متعدد خود را اولویت‌بندی کنند تا ضمن اینکه کارها با کیفیت بیشتری انجام شود، توان و انرژی دستگاه‌ها هم تحلیل نرود.
 
خُرّم، نظارت جدی مدیران بر مجموعه تحت مدیریت خود را از دیگر اولویت‌های کاری آنها بیان کرد و گفت: حضور میدانی مسوولان در بین مردم و در همه حوزه‌هایی که مسوولیت دارند، ضروری است.
 
وی افزود: رئیس جمهور در مدت کمتر از سه ماه، به ۹ استان سفر کرده است و قطعاً حضور در میدان می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر در مسائل مختلف کمک کند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت منابع دولتی، اذعان داشت: امروز باید سرمایه‌گذاری را به عنوان یک اصل برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام مورد توجه قرار دهیم و ضمن تسهیل کسب‌ و کار، کسانی را که انگیزه و منابع کافی دارند پای کار بیاوریم.
 
وی با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری و استفاده از بخش خصوصی یکی از اولویت‌های جدی است، افزود: متأسفانه به دلیل بروکراسی خسته‌کننده اداری، سرمایه‌گذاران باانگیزه، فرصت فعالیت پیدا نمی‌کنند؛ در حالی که ما باید منت سرمایه‌گذاران را بکشیم و زمینه فعالیت آنها را فراهم کنیم.

۱۵۰۰ پروژه نیمه تمام در آذربایجان‌شرقی
 
خُرّم با اشاره به وجود بیش از ۱۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان، ابراز کرد: در کنار جذب سرمایه‌گذاری برای اتمام این پروژه‌ها، باید از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تأمین مالی نیز استفاده کنیم.
 
جلب مشارکت حوزه علم و دانشگاه در بخش‌های صنعتی و تولیدی، دیگر اولویتی بود که استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن تأکید بر آن، از رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان خواست تا چارچوب علمی برای ارتباط بخش‌های مختلف اقتصادی با دانشگاه تعیین کنند.
 
وی همچنین بر حل مشکل حاشیه‌نشینی به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد و گفت: رمز حل این مشکل، توجه به مناطق محروم در همه جای استان است و اگر این توجه صورت نگیرد، شاهد افزایش سکونت‌گاه‌های نامناسبی در حاشیه شهرها خواهیم بود که در شأن استان نیست.
 
خُرّم، استفاده از ظرفیت‌های مرزی را یکی از مأموریت‌های جدی و اساسی استان دانست و ادامه داد: ما با سه کشور ارتباط زمینی داریم که فرصت کم‌نظیری برای توسعه اقتصادی است؛ اما موانعی هم در این زمینه وجود دارد که باید رفع شود.
 
وی افزود: دستگاه‌های دخیل در حوزه مرزی باید با پرهیز از موازی‌کاری، ساز و کار شفافی برای توسعه تجارت و افزایش صادرات از نقاط مرزی استان فراهم کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی استفاده از مزیت‌های نسبی و ظرفیت‌های اختصاصی استان نظیر صنعت کفش، صنایع‌دستی و لوازم خانگی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: ایجاد شهرک‌ها و نمایشگاه‌های اختصاصی می‌تواند در رونق این صنایع و بهبود معیشت مردم تأثیرگذار باشد.
 
وی همچنین فعال کردن صنعت ساختمان به عنوان صنعت پیشران را ضروری دانست و متذکر شد: تسهیلات لازم برای جهش در این حوزه از سوی دولت فراهم شده و با همکاری همه دستگاه‌ها، یک اقدام اساسی و جدی در استان باید صورت گیرد.
 
خُرّم، سهمیه استان از طرح جهش تولید مسکن را ۸۰ هزار واحد اعلام کرد و گفت: با توجه به تعهد دولت برای تأمین زمین، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها زمین‌های مناسب خود را در اختیار این طرح قرار دهند.
 
وی با اشاره به بحث الگوی مصرف در کشور که با کشورهای بزرگ و پرجمعیت دنیا برابری می‌کند، از صدا و سیما، رسانه‌ها و گروه‌های مرجع خواست تا برای اصلاح این الگو، فرهنگ‌سازی کنند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از خدمات، تلاش‌ها و اقدامات موثر دکتر پورمحمدی در مدت مسوولیت استانداری قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: ایشان از شخصیت‌های تأثیرگذار در عرصه علم و دانش هستند و امیدواریم از تجارب ایشان نیز استفاده کنیم.
 
وی همچنین با قدردانی از خدمات حمیدرضا قاسم‌زاده، معاون سابق توسعه مدیریت و منابع استانداری و حمید هاشم‌زاده، مدیرکل سابق حوزه استاندار، جهانبخش سلمانیان و سیدکاظم یکانی را به عنوان مدیران جدید این ۲ حوزه معرفی کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا