آذربایجان غربی

مدیران به‌دنبال جذب اعتبارات مالی برای اجرای طرح‌های احیای دریاچه‌ارومیه باشند

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، به نقل از روابط‌عمومی استانداری آذربایجان‌غربی محمدصادق معتمدیان در اولین جلسه شورای هماهنگی استانی احیای دریاچه ارومیه  با اشاره به اهمیت هوشمندسازی و شناسایی چاه‌های غیرمجاز آب در مناطق روستایی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی در احیای دریاچه ارومیه و بهبود روند آبی حوضه آبریز این دریاچه، ایجاد گلخانه‌هایی با متراژ بالا و کشت محصولات کم آب بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر آموزش کشاورزان برای استفاده از سیستم های جدید آبیاری، گفت: از ظرفیت رسانه‌ها و بویژه صداوسیما در جهت آموزش کشاورزان برای تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم‌های نوین کشاورزی و کاشت محصولات کم آب بر بیشتر استفاده شود که این امر باید مورد توجه جدی مدیران حوزه ترویج جهاد کشاورزی استان باشد.

معتمدیان با قدردانی از تلاش مهندسان و کارکنان پروژه احیای دریاچه ارومیه، گفت: یکی از پروژه های فاخر در اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه احدث تونل انتقال آب از سد کانی سیب بود که با تلاشهای شبانه‌روزی متخصصان انجام و به اتمام رسید.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید تلاش کنند اقدامات انجام شده در اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه را به نحو مطلوب  به اطلاع مردم برسانند.

استاندار آذربایجان غربی بر افزایش اختیارات دستگاه‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: مدیران به دنبال جذب اعتبارات مالی در اجرای طرح‌های احیای دریاچه ارومیه از منابع ملی باشند. 

در این جلسه مدیران شورای هماهنگی استانی احیای دریاچه ارومیه  گزارشی از روند فعالیت  پروژه های احیای این دریاچه  را ارائه کردند.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا