گیلان

مدیران و کارکنان در برابر مطالبات مردم باید پاسخگو باشند

به گزارش برگزیده های ایران از رشت، اسدالله عباسی امروز در همایش گام دوم انقلاب و نقش بسیج ادارات در تحقق دولت اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی رشت، عدم توجه به فرامین راهبردی رهبر معظم انقلاب به صورت عملی را یکی از ضعف‌های نظام اجرایی و اداری دانست و اظهار کرد: میزان توفیق ما در تحقق شعار سال نباید صرفاً ظاهری و شعاری باشد بلکه باید در عمل، به مردم گزارش دهیم. 

وی با اشاره به مؤلفه‌های مختلف مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم گفت: در استانداری و سایر ادارات باید برای تبیین هریک از مؤلفه‌ها، برنامه گذاشته شود و اقدامات صورت گرفته در مؤلفه‌های اخلاق، عدالت و آزادی در مدت چهار دهه که از عمر انقلاب می‌گذرد، باید آسیب‌شناسی شود. 

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، باید وضعیت کنونی کشور و استان در اجرای اهداف استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی مورد تأکید در نقشه راه حضرت امام (ره)، میزان توفیق در سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی را مشخص کنیم. 

عباسی به مشخص بودن چارچوب مؤلفه آزادی در قانون اساسی بر مبنای اعتقادات دینی، اسلامی و انقلابی اشاره کرد و افزود: آزادی به معنای بی‌بند و باری نیست و به ویژه در ادارات؛ مدیران و کارکنان باید در استفاده از اختیارات، تقوای سیاسی، اداری و اجتماعی داشته باشند. 

استاندار گیلان بر لزوم برخورداری بسیجیان از اخلاق حسنه تأکید و چفیه را یک نشان از تفکر بسیجی دانست و تصریح کرد: بسیجی، خداوند را ناظر بر اعمال خود می‌داند و در مواجهه با بیت‌المال از آن در جهت منافع مردم استفاده می‌کند. 

وی با تأکید بر اینکه مدیران و کارکنان در برابر سؤالات و مطالبات مردم مسؤول هستند و باید پاسخگو باشند، گفت: بسیج ادارات باید در جهت افزایش میزان رضایتمندی و تسریع در انجام امور تلاش کند تا اجازه بروز فساد داده نشود. 

استاندار گیلان بر ضرورت تجلی فرهنگ و تفکر بسیجی در کار، رفتار، سبک زندگی و ساده زیستی تأکید کرد و افزود: با پرهیز از تجمل گرایی و ریخت وپاش در شرایط اقتصادی کنونی، باید در جهت اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و بیانیه گام دوم گام برداریم. 

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه باید بدون تبعیض برای مردم کار کنیم، به مقایسه خدمت‌رسانی به روستاها در دوران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: پس از پیروزی انقلاب؛ تلاش‌های بسیاری برای اجرای عدالت و خدمت‌رسانی به مناطق محروم صورت گرفته اما همچنان کارهای باقیمانده بسیار است. 

عباسی بر لزوم خشکاندن ریشه فساد تأکید کرد و با بیان اینکه درد مردم محروم را درک می‌کنم، افزود: فرمانداران و بخشداران برای شنیدن مشکلات روستاییان با حضور در مناطق روستایی، رنج زحمت حضور این قشر شریف در ادارات را بکاهند. 

وی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که حقیقتا دولت اسلامی در رأس کار است، تصریح کرد: با دعای مردم و همت مضاعف، تلاش می‌کنیم تا تفکر بسیجی و روحیه انقلابی بر فضای استان حاکم باشد و فرهنگ «ما می‌توانیم» را در گیلان به منصه ظهور برسانیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا