سمنان

مدیرعامل مخابرات: تعرفه تلفن ثابت تغییر نکرده است/ ضرر ۸ هزار میلیاردی هم‌کدسازی به مخابرات

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، مجید سلطانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ظهر امروز در نشست خبری ویدئوکنفرانسی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار‌کرد: شرکت مخابرات دارای ۲۰ میلیون مشترک تلفن ثابت و ۶ میلیون مشترک باند پهن ثابت است و در مقایسه با سایر اپراتورها، مشترکان زیادی را زیرپوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در ارائه خدمات گزینشی و سلیقه‌ای عمل نمی‌کند، افزود: البته با توجه به پهنه جغرافیایی گسترده، بعضی از مشترکان شرکت مخابرات در زمینه دریافت خدمات با مشکلاتی مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طبق آخرین آمارها، به‌طور میانگین ۸۵ درصد از مشترکان شرکت مخابرات از خدمات این شرکت رضایت دارند.

سلطانی بیان کرد: در شرکت مخابرات توسط سامانه‌هایی که طراحی شده است، مسائلی همچون کیفیت تماس و خرابی خطوط تلفن بررسی و پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح هم‌کدسازی که در سال ۱۳۹۴ به شرکت مخابرات ابلاغ شده است، عنوان کرد: اجرای این طرح مزایایی برای مردم به همراه داشت؛ پیش از اجرای این طرح، میزان دریافتی مخابرات طبق مسافت و میزان پالس محاسبه می‌شد؛ اما با اجرای این طرح دیگر بحث مسافت مطرح نیست و نرخ پالسی نداریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در آن زمان قرار بود، تغییراتی در تعرفه‌های تلفن ایجاد شود که انجام نشد؛ در حالی که طبق قانون، حاکمیت نمی‌تواند به شرکت‌های خصوصی مأموریتی محول سازد که درآمد آنها را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

سلطانی ادامه داد: با اجرای طرح هم‌کدسازی، هشت هزار میلیارد تومان به شرکت مخابرات ضرر وارد شد که تاکنون نیز جبران نشده است.

راه‌اندازی ۱۷۵ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور 

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه ۱۷۵ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور راه‌اندازی شده است، افزود: تعرفه تلفن ثابت بالغ‌بر ۴۵ ریال به ازای هر دقیقه است که در ۱۲ سال گذشته تغییری نکرد.

سلطانی تصریح کرد: درآمدهای ریالی پاسخگوی هزینه‌های ارزی تجهیزات مخابراتی نیست؛ اما با این وجود، از زمان خصوصی‌سازی مخابرات، ۴۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های ثابت و سیار صورت گرفت.

وی تأکید کرد: به جز تعرفه تماس‌ها، مبلغی هم برای نگهداری خطوط تلفن لحاظ می‌شود که بعد از بررسی صورت‌های مالی در سال ۱۳۹۹ مشخص شد، هزینه نگهداری ماهانه خط تلفن ۲۱ هزار تومان است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ادامه داد: البته پیشنهاد شد که برای متعادل‌سازی قیمت‌ها در روستاها هزینه کمتری دریافت کنیم و میانگین آن حدود ۱۶ هزار تومان شود و اگر این اقدام صورت گیرد و این تعرفه پرداخت شود، از نظر هزینه‌ها سر به سر خواهیم شد.

سلطانی با بیان اینکه شرکت مخابرات مقاومتی برای اجرای بیت‌استریم ندارد، گفت: مخابرات با هشت شرکت قرارداد بیت‌استریم منعقد کرده است که اجرایی شدن آن نیازمند تغییر سیستم‌ها است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا