کرمان

مدیرکل ارتباطات کرمان: ۸۰۰ روستای استان فاقد اینترنت مطلوب هستند

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، مسعود الهامی امروز در جلسه بررسی مشکلات دهستان سرچشمه در فرهنگسرای مس شهر سرچشمه با تبریک هفته وحدت عنوان داشت: در دهستان سرچشمه ۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار هست که ۹ روستا پوشش مطلوب برای مکالمه دارند و هشت روستا فاقد اینترنت هستند، که از بهمن ماه سال گذشته برای ۶ روستا از این هشت روستا به اپراتور ابلاغ کردیم و تاکنون منتظر تعهدات بخش خصوصی که همراه اول است، هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ادامه داد: برای روستای مغوئیه که پوشش مکالمه ندارد تا الان نتوانستیم کاری انجام دهیم، آن‌چه که به عهده ما به‌عنوان دولت بوده انجام دادیم و اخطاریه به بخش خصوصی دادیم و جریمه اعمال کردیم و بخش خصوصی باید در این زمینه به تعهدات خود عمل می‌کرد.

وی با قدردانی از نماینده رفسنجان و انار برای پیگیری مشکلات مخابراتی و اینترنت استان کرمان در وزارتخانه افزود: در بخش توسعه شبکه و کابل در دولت هیچ تعهدی نداریم؛ چراکه از سال ۱۳۸۸ که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده دولت هیچ اختیاری در این خصوص ندارد.

الهامی یکی از دلایل عدم توسعه کابل را سرقت عنوان کرد که طی یک ماه گذشته ۱۲۰ کیلومتر کابل در سطح استان کرمان به سرقت رفته و ادامه داد: این در حالی‌ست که در کل کشور ۲۰۰ کیلومتر کابل برای همه استان‌ها تولید می‌شود و کشور با کمبود کابل مواجه است؛ همچنین از نظر درآمدی هم توسعه شبکه به صرفه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کل استان کرمان داریم که ۸۰۰ روستا فاقد اینترنت مطلوب هستند که بیشترین سهم در نداشتن اینترنت، در جنوب استان است؛ در رفسنجان و انار هم روستاهایی هستند که متصل به شبکه نیستند، اما برای همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار برنامه داریم و ابلاغ کردیم و مشکل اعتباری هم در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا