ایلام

مدیرکل امور عشایر ایلام: ۳۰ میلیارد ریال برای تامین پنل‌های خورشیدی در سفر رئیسی تصویب شد

فرشاد یاسمی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از محل سفر رئیس جمهوری ۱۵۰ میلیارد ریال برای تصویب ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای عشایر ایلام مرمت، نگهداری، بهسازی ایل راه‌های موجود و احداث ایل راه‌های جدید، ۳۰ میلیارد ریال برای تامین پنل‌های خورشیدی و ۳۰ میلیارد ریال نیز برای خرید تانکر‌های حمل آب مصوب شده است.

وی با بیان اینکه ایل راه‌ها یکی از مشکلات عمده عشایری استان است افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایل راه در استان ایلام وجود دارد که با کمترین بارندگی دچار آسیب دیدگی می‌شوند.

مدیر کل امور عشایر ایلام یادآور شد: در هر شهرستان یک ایل راه مهم و دارای اولویت برای هزینه این اعتبار در نظر گرفته شده است همچنین تامین آب شرب عشایری از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری بود که در این راستا ۳۰ میلیارد ریال برای خرید ۲ دستگاه تانکر آب رسان عشایری مصوب شده است.

وی عنوان کرد: برای تامین آب عشایر استان به ۲۰ دستگاه تانکر نیاز دارد و در حال حاضر این اداره کل دارای ۱۵ دستگاه تانکر آبرسان است که عمده این تانکر‌ها فرسوده، مستعمل و از رده خارج هستند و باید با تانکر‌های جدید تعویض شوند.

یاسمی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری به استان ایلام، تصویب پرداخت ۳۰ میلیارد ریال برای خرید ۲۵۰ پنل خورشیدی است و تاکنون از جمعیت ۹ هزار خانواری عشایر استان سه هزار خانوار آن‌ها پنل خورشیدی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور عشایر ایلام افزود:در یک برنامه پنج ساله ۶ هزار خانوار دیگر به پنل‌های خورشیدی مجهز می‌شوند که البته ۱۰ درصد از کل مبلغ پنل با عشایر و ۹۰ درصد باقیمانده نیز با دولت است.

یاسمی اضافه کرد: محل‌های تامین اعتبار این مصوبه‌ها مشخص و ابلاغ شده و این اعتبارات از محل تسهیلات صندوق کار آفرینی امید، منابع مالی ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان پرداخت خواهد شد و در حال پیگیری و رایزنی برای تخصیص مبالغ مصوب شده هستیم.

انتهای پیام/۹۷۰۸۷۷/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا