خراسان رضوی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی: روح قانون مدیریت بحران در حوادث غیر مترقبه، بر پیشگیری استوار است

به گزارش برگزیده های ایران از مشهد، در مراسم آغازین رزمایش طرح زمستانی پلیس راهور خراسان رضوی که صبح امروز برگزار شد، مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: نیروهایی که در این رزمایش شرکت کرده‌اند، به مردم عزیز و مجاورانی که وارد مشهد می‌شوند آرامش هدیه می‌دهند.

«محسن نجات» افرود: امید است گامی موثر در راستای پاسداشت خدمت به مردم برداریم. وی خاطرنشان کرد: امروز ما با نگاه پیش‌گیرانه، بارها دیده‌ایم که اگر حادثه‌ای بوجود می‌آید همگی در کنار یکدیگر آن مشکل را حل می‌کنیم. حوزه مدیریت بحران به وجود تمام شما افتخار می‌کند و  همه با هم در کنار یکدیگر قرار خواهیم گرفت تا در شرایط سخت و حساس اقلیمی استان در زمستان‌های خراسان رضوی کمک دست یکدیگر باشیم.

نجات تاکید کرد: قانون مدیریت بحران و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری روحی دارد که آن روح در حوادث غیر مترقبه بر پیشگیری استوار است و امروز ما با نگاه پیش‌گیرانه، حوادث پیش آمده را در کنار یکدیگر حل می‌کنیم.

وی افزود: باید نگاهمان را متغیرتر از مناطق کشور کنیم، ما علاوه بر خدمتی که به مردم ارائه می‌دهیم، به زائران علی ابن موسی الرضا (ع) خدمت می‌کنیم، نیروی انتظامی، راهداری، اورژانس، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و شهرداری ما در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با عزمی ویژه به خدمت رسانی می‌پردازیم.

 

پلیس و سازمان‌های امدادی باید به وظیفه خطیر و قانونی خود عمل کنند

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی نیز با ادای احترام به شهدای سلامت و ۶ شهید اخیر مرزبانی گفت: اقدام مبارک هم زمانی این رزمایش با هفته بسیج را به فال نیک می‌گیریم و امید است بتوانیم همراستا با سازمان‌های خدماتی، خدمتی خوب به مردم نجیب و ولایت‌مدار ایران اسلامی به ویژه زائرین حضرت رضا(ع) انجام دهیم.

سردار ابراهیم قربانزاده با بیان اینکه پلیس و سازمان‌های امدادی باید به وظیفه خطیر و قانونی خود عمل کنند، یادآور شد: تا دیروز به عنوان یکی از ارگان‌های اجرایی ستاد پیشگیری ویروس کرونا شاهد محدودیت‌های شبانه و بین شهری در راستای مبارزه با این ویروس بودیم که اکنون پس از برداشته شدن این محدودیت‌ها خدارا شاکر و از یکایک عزیزان و زحمت‌کشان متشکریم.

وی افزود: امسال بی شک شرایط برای ما و زائرین و مجاورین نسبت سال گذشته سخت‌تر است، قطعا ممنوعیت و محدودیت‌هایی که در سال گذشته داشتیم کمکی به ما در رفع گره‌های ترافیکی بود اما امسال کم‌کردن این محدودیت‌ها کار را برای ما سخت کرده است و امیدواریم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی دغدغه‌ای نداشته باشند.

سردار قربانزاده تصریح کرد: برای ما همین کافی است که با حضور به موقع و تلاش‌های شبانه روزی نیروهای زحمتکشمان، هر سال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش تلفات و حوادث بوده‌ایم و توانسته‌ایم دغدغه‌ای را از خانواده‌ای رفع کنیم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه قطعا تا پایان عمر داغ از دست دادن عزیزان بر دوش بازماندگان حوادث غیر مترقبه خواهد بود، ادامه داد: اگر خانواده‌ای در صحنه تصادف عزیزی را از دست بدهد داغ آن بر دل پدر، مادر، همسر و فرزندان آن خواهد نشست، اگر تلاش کنیم یک خسارت مالی و جانی کمتر ایجاد شود در ارزش‌های آن سهیم خواهیم بود و اگر سهل انگاری ما موجب سانحه‌ای بشود به همان اندازه تقصیری بر دوش ما است.

وی عنوان کرد: بیایید در این رزمایش که همزمان با هفته بسیج شده است، لبخند را بر لب مردم عزیز بیاوریم، از امروز تا پایان سال این رزمایش استمرار خواهد داشت تا از بروز نیافتن حادثه جوی اطمینان حاصل کنیم، عزیزان به صورت بسیجی و جهادی حضور پیدا کنند تا با رعایت جوانب در ادای وظیفه به زائرین و مجاورین حضرت رضا و بازماندگان خانواده شهدا درنگ نداشته باشیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۴


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا