اخبار روز

مدیریت بحران مازندران: احتمالی سیلابی‌ شدن رودخانه‌ها همچنان وجود دارد+فیلم

مدیریت بحران مازندران: احتمالی سیلابی‌ شدن رودخانه‌ها همچنان وجود دارد+فیلم

– اخبار استانها –

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از چالوس، بارش‌های عصر دیروز در غرب مازندران  در برخی مناطق از جمله چالوس، عباس آباد و کلارآباد و مرزن آباد سبب طغیانی شدن رودخانه‌ها شد. در نتیجه بارش‌ها آبگرفتگی معابر روی داد و در برخی نقاط به دلیل شدت بارندگی و حجم بالای سیلاب نیروهای امداد و بحران با تجهیزات لازم مستقر شدند.

حسینعلی محمدی مدیرکل بحران استانداری مازندران در گفت‌وگو با برگزیده های ایران با بیان اینکه همه فرمانداری‌های غرب مازندران در حالت آماده‌باش قرار دارند گفت: تا عادی شدن شرایط در مناطق سیل‌زده غرب نیروها در حالت آماده‌باش هستند و برق در قسمت‌هایی از چالوس، عباس‌آباد و کلارآباد قطع شد.

محمدی افزود: بارندگی شدید در چالوس و نوشهر حدود ۸۰ میلیمتر گزارش شده که سبب  طغیان رودخانه و آبگرفتگی معابر شد و بخش هایی از کلارآباد و برخی روستاهای مرتفع شهرستان چالوس با مسدود شدن راه روبرو شدند.

وی افزود: رودخانه سردآبرود طغیان کرده که سبب جمع شدن سرشاخه‌ها در پشت سد انحرافی زوات چالوس شد و بسته شدن دهانه پل و ورود سیلاب به روستای علی‌آباد گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین گفت: در مرزن‌آباد هم راه دسترسی به برخی روستاها با خسارت همراه بود. آب گرفتگی معابر سبب اختلال در راه‌های ارتباطی درون‌شهری شد. هواشناسی مازندران هشدارها را در زمینه ورود سامانه جدید بارش و احتمال جاری شدن سیلاب و روان آب صادر کرده و تا عصر یکشنبه هشدارها ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد افزود: ریزش سنگ در محورهای کوهستانی پیش بینی شده و از رانندگان تقاضا داریم در محورهای کوهستانی با احتیاط برانند.

خسارت سیل به برخی راه‌ها و منازل مسکونی در سوادکوه و عباس آباد

مدیرکل بحران مدیریت استانداری مازندران همچنین در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:بواسطه حضور هشدار نارنجی شاهد بارش های رگباری در شب گذشته بودیم و در مناطق غربی مازندران ۱۱۰ میلی متر بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه بخشی از تأسیسات در نور، سوادکوه، سوادکوه شمالی و آمل و نوشهر و چالوس خسارت دیدند از تمهیدات لازم در این باره با الویت امداد رسانی خبر داد.متاسفانه دو دهنه پل در عباس آباد تخریب شد .

وی با بیان اینکه سد انحرافی زوات تخریب نشده و ورود برخی سرشاخه ها سبب خسارات شد گفت:در سوادکوه و شهر زیرآب آسیب را داشتیم و شبکه های توزیع برق دچار خسارات شد و اقدامات لازم برای پاسخ به بحران و رفع شرایط اضطراری در حال انجام است.

خسارت سیل به منازل مسکونی سوادکوه

در پی ورود سامانه بارشی به مازندران در عصر شنبه، شاهد بارش‌های سیل‌آسا در نقاط مختلف استان مازندران بوده‌ایم که منجر به وارد آمدن خسارت در بخش مسکن و راه در شهرستان‌های مازندران بویژه در چالوس و نوشهر شده است ، همچنین بارش‌ها در سایر نقاط استان از جمله سوادکوه نیز خسارت‌هایی به بار آورده است.

حسینعلی محمدی شیرکلائی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران درمورد خسارت ناشی از شدت بارندگی در مازندران، اظهار داشت: به واسطه حجم بارش بویژه در مناطق غرب در چالوس، نوشهر و بخش‌هایی از عباس‌آباد خسارت‌های زیادی داشته‌ایم .

وی افزود : عباس‌آباد و کلارآباد دچار آبگرفتگی و قطعی برق شده‌اند و سد انحرافی زوات چالوس در اثر مسدود شدن دهانه با حجم زیاد درختان شکسته سیلاب را به سمت روستای علی‌آباد زوات هدایت و منجر به آبگرفتگی برخی منازل شده است.

محمدی شیرکلائی اظهار ادامه داد: در چالوس نیز به دلیل سقوط تیرهای انتقال برق، قطعی برق را داریم. در یکی از روستاهای چمستان نیز تخریب لوله گاز و قطعی برق را داریم. شهر زیراب نیز دچار آبگرفتگی شده و در سوادکوه تعدادی منزل دچار خسارت شده‌اند.در حال حاضر حدود ۱۶ واحد مسکونی در مازندران خسارت دیده‌اند و با توجه به ادامه روند بارندگی احتمال افزایش خسارت وجود دارد.

رمضان غلامی اواتی فرماندار شهرستان سوادکوه نیز در گفت و گو با خبرنگار برگزیده های ایران درمورد خسارت‌های بارش سیل‌آسا در این شهرستان، گفت: بارش منجر به خسارت‌هایی در مناطق شهری و روستایی سوادکوه شده است.

وی افزود: تخریب دیواره، مسدود شدن راه، خسارت به منازل و آبگرفتگی از جمله آسیب‌های بارش در سوادکوه به شمار می‌آیند.آبگرفتگی در شهر زیراب منجر به خسارت به تعدادی واحد مسکونی شده است.در حوزه روستایی نیز در دهستان کسلیان در روستای ” مته‌کلا” خسارت منزل و در روستای ” لَلِه‌بَند” رانش را داشتیم.
غلامی اواتی، یادآور شد: با توجه به روند بارندگی و ادامه آبگرفتگی، احتمال افزایش خسارت در بخش‌های مختلف زیاد است.

.

.

جواد اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد نیز گفت: در سیل شب گذشته بارندگی‌ها از ساعت ۱۷ عصر آغاز شد و ۷ روستا بخش‌ کلارآباد، عباس آباد خسارت دیدند بطوری‌که آب آشامیدنی ۱۰۰ خانوار، برخی پل‌های عبور و مروری و ۸ سایت ایرانسل در کلارآباد و برق  در شهر سلمانشهر قطع است و مسئولان در حال رفع مشکل هستند.

وی با بیان اینکه به تأسیسات آبی و برقی تا ۷۰ درصد خسارت وارد شده است تصریح کرد: سیل سبب تعطیلی مدارس شهیدان جعفرنژاد و زرودی در کلارآباد شد و مدرسه حضرت آمنه (س) و شهید نقیب‌پور در بخش مرکزی نیز تعطیل شد.

اصلانی همچنین به تخریب چند پل روستایی و شهری در این مناطق اشاره کرد و یادآور شد: همچنین راه دسترسی در برخی نقاط تحت الشعاع قرار گرفت که تمهیدات لازم برای دسترسی به راه‌ ارتباطی در نظر گرفته شد و تلاش برای برقراری عبور و مرور در محورهای راه ادامه دارد.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا