اجتماعی

مدیریت هوشمند و پیشگیری از خرابی خودرو با نصب گجت ایرانی

مدیریت هوشمند و پیشگیری از خرابی خودرو با نصب گجت ایرانی

– اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران ، مهدی گلپایگانی؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان “آریانا پیوند عصر جدید” با اشاره به قابلیت‌های متنوعی که از طریق تجهیز خودرو‌ها به اینترنت فراهم می‌شود، اظهار کرد: با اتصال خودرو‌ها به اینترنت توسط گجت تولیدی که «پیود» نامگذاری شده، این امکان مهیا می‌شود که از بخشی از امکانات ارزشمندی که به‌روزترین خودرو‌های دنیا دارند برخوردار شویم. پیود با استخراج داده‌های ECU خودرو و امکانات کاربردی خود، احتمال خرابی خودرو را کاهش می‌دهد. همچنین تجهیز خودرو به پیود باعث می‌شود امکانات چند دستگاه مختلف از جمله ردیاب، دزدگیر و دیاگ را همزمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برای طراحی و ساخت پیود از تمام استاندارد‌های روز دنیا استفاده شده است، اظهار کرد: پیود تجهیزی است که با تمام خودرو‌های ایرانی و خارجی سازگار است و تحت هیچ شرایطی به عملکرد خودرو آسیبی وارد نمی‌کند و قابلیت این را دارد که به صورت همیشگی به خودرو متصل باشد و داده‌های خودرو را تبادل کند.

ورود دانش‌بنیان‌ها به تأمین نیازهای الکترونیک و میکروالکترونیک زیرساخهای ارتباطات سیار

گلپایگانی با اشاره به نصب سخت‌افزار اتصال‌پذیری پیود بر روی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ خودرو در سراسر کشور، افزود: با رسیدگی‌های به موقع به خودرو که به دلیل آگاهی قبل از وقوع خرابی میسر می‌شود، می‌توانیم قبل از خرابی قطعی و یا آسیب رسیدن به دیگر قطعات خودرو اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه مربوطه کنیم که این مسئله علاوه بر اینکه صرفه‌جویی در هزینه و زمان را به دنبال خواهد داشت، سبب بالا رفتن عمر مفید خودرو خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه خودرو‌های متصل برای خودروساز‌ها، افزود: پیود با اتصال به خودرو، به طور دائم و همیشگی اطلاعات ECU خودرو را برای سرور پیود ارسال می‌کند و سرور پیود با پایش اطلاعات خودرو به محض دریافت نخستین نشانه از سنسور‌ها مبنی بر بروز خطا یا اشکال در خودرو، آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد. تمام احتمالات خرابی خودرو را به کاربران از طریق اپلیکیشن اطلاع می‌دهد.

این مدیر شرکت دانش‌بنیان گفت: نکته مهم این است که تمامی اخطار‌های پیود به زبان فارسی و همراه با توضیحات لازم به کاربران ارسال می‌شود. از جمله ویژگی‌های خودرو‌های متصل به پیود می‌توان به تبلیغات هوشمند مبتنی بر نیاز و لوکیشن، آنالیز رفتار رانندگی و تأثیر بر کسب و کار‌های مختلف، زمینه‌سازی برای ایجاد جاده‌های هوشمند و شهر‌های هوشمند، تأثیر مثبت بر محیط زیست و… اشاره کرد.

گلپایگانی در پایان تأکید کرد: برای توسعه خودرو‌های متصل نیاز به توانمندسازی در سه بخش حوزه توسعه سخت‌افزار‌هایی برای اتصال‌پذیری خودرو‌ها، توسعه پلتفرم‌های مختلف و اپلیکیشن‌هایی برای انواع مصرف‌کنندگان نهایی، سازمان‌ها و کسب و کار‌ها و توسعه زیرساخت‌هایی برای ذخیره داده، آنالیز داده و ایجاد امکانی برای بهره‌مندی کسب و کار‌ها از داده‌های لایو خودرو است که شرکت پیود برای عدم وابستگی در توسعه در هر سه بخش فعال است و تمام نیازمندی‌های لازم برای توسعه صنعت خودرو‌های متصل را ایجاد کرده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا