سیاسی

مدیریت واحد اتباع ذیل سازمان ملی مهاجرت/فعالیت اتباع در کشور رصد می‌شود

مدیریت واحد اتباع ذیل سازمان ملی مهاجرت/فعالیت اتباع در کشور رصد می‌شود

– اخبار سیاسی –

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برگزیده های ایران، درباره تشکیل سازمان ملی مهاجرت، گفت: نمایندگان در جلسه علنی و در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور با بند الف ماده ۸۶ لایحه  برنامه با اکثریت آرا مبنی بر تشکیل سازمان ملی مهاجرت موافقت کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اتباع خارجی در کشور ما از ۷۲ کشور دنیا بیشتر است، افزود: با توجه به تعداد بالای اتباع خارجی در کشور لازم است این موضوع ساماندهی شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه در حال حاضر اداره کل اتباع خارجی در وزارت کشور فعال است و به اتباع خدمات رسانی می‌کند، ادامه داد: علاوه بر این  ۲۴ دستگاه به اتباع خدمات مختلفی ارائه می‌دهند و این پراکندگی خدمت رسانی در دستگاه‌های مختلف چندان اقدام مناسبی نیست و لازم است تا این وضعیت ساماندهی شود.

ابوترابی ادامه داد: تاکنون از سوی این دستگاه‌ها ۱۷ کارت مختلف شناسایی و هویتی و کدهای ملی به اتباع خارجی داده شده که این تعداد دستگاه مختلف باید در یک دستگاه با یک مدیریت واحد و سامانه واحد برای ارائه خدمات تجمیع شود تا بتوانیم به راحتی اتباع را رصد کنیم و خدمات که به آنها داده می‌شود، مکان  و هویت آنها را به صورت شناسه یکتا بررسی کنیم.

وی در توضیح و تشریح مصوبه مجلس، اظهار کرد: طبق این مصوبه یک کارت به اتباع داده می‌شود که یک طرف آن کارت بانکی و طرف دیگر آن کارت هویتی است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس در همین راستا ادامه داد:بر اساس این مصوبه  قرار است سازمان ملی مهاجرت ذیل وزارت کشور تشکیل شود تا مدیریت واحدی در زمینه اتباع خارجی پاسخگوی مجلس باشد.

ابوترابی بیان کرد: تشکیل سازمان مهاجرت چون در لایحه دولت آمده بار مالی ندارد و تمام تصمیم‌گیری‌های موازی کنار رفته و تصمیم‌گیری‌ها در یک دستگاه واحد تجمیع می‌شود و با این مصوبه اداره کار کل اتباع خارجه به معاونت ارتقا پیدا می‌کند و سازمان ملی مهاجرت ذیل وزارت کشور تشکیل می‌شود و یک مدیریت پاسخگوی واحد به مجلس نیز ایجاد می‌شود.

انتهای‌ پیام/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا