Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مدیریت کرونا در خراسان جنوبی با تشکیل تیم‌های واکنش سریع - خبرگزاری برگزیده های ایران
سلامت

مدیریت کرونا در خراسان جنوبی با تشکیل تیم‌های واکنش سریع

حمید ملانوری روز شنبه در نشست مدیریت کرونا در کانون‌های تجمع جمعیت که در محل استانداری برگزار شد، افزود: براساس آخرین گزارش‌های مربوط به رنگ‌بندی‌ها، شهرستان‌های بیرجند و قاینات که قرمز بودند این هفته به وضعیت نارنجی تغییر رنگ دادند، شهرستان‌های فردوس و طبس قرمز و مابقی شهرها نیز زرد هستند.

وی با اشاره به اظهارات فرمانداران ۲ شهرستان قاینات و بیرجند که موفق به کاهش رنگ‌بندی شدند اظهار داشت: با تشکیل تیم‌های واکنش سریع و از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی باید به گونه‌ای عمل کنیم تا کسانی که نسبت به تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، مجبور به انجام آن شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی، عادی‌انگاری، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و انجام ندادن واکسیناسیون نقش مهمی در میزان ابتلاها و فوتی‌های این بیماری دارد.

لزوم نظارت جدی بر فعالیت‌های اقتصادی و صنفی

وی افزود: دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نیز فرمانداران باید در بخش‌های وابسته به فعالیت‌های اقتصادی مداخله کرده و نظارت جدی داشته باشند.

ملانوری تاکید کرد: با واحدهای صنفی پروتکل‌شکن باید به عنوان تخلف صنفی برخورد شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه رعایت پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی در بازار و نیز واحدهای صنفی نسبت به میانگین کشوری شرایط مطلوبی دارد گفت: باید تلاش کنیم باز هم این وضعیت را ارتقا دهیم و لازم است در این راه از تجربیات ارزشمند یک سال و نیم گذشته در مدیریت بیماری بهره ببریم.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه کارکنان دولت ملزم به رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها هستند اظهار داشت: حوزه اداری و مالی باید ابتدا به کارمندانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، تذکر کتبی داده و در مرحله بعد این افراد را به حوزه تخلفات اداری بفرستد.

افراد واکسن نزده به دانشگاه علوم پزشکی معرفی شوند

وی افزود: اتاق اصناف نیز باید آمار افراد دارای پروانه صنفی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند را طی یک هفته استخراج کرده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد، فرمانداران هم با اقناع‌سازی به این موضوع ورود کنند.

ملانوری به افزایش سطح پوشش واکسیناسیون استان اشاره کرد و گفت: واکسن به میزان کافی و در انواع برندهای تزریقی کشور در استان وجود دارد لذا باید با استفاده از ظرفیت کمیته اطلاع‌رسانی و متنفذین نظیر ائمه جمعه، علمای شیعه و سنی مردم را به انجام واکسیناسیون تشویق کنیم.

وی به موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: لازم است نگاه‌مان را به دانش‌آموزان و دانشجویان تغییر دهیم زیرا دوران کرونا باعث بروز تغییراتی مهم در آنها شده بنابراین باید محتواهای کوچک علمی و روان تهیه شده در اختیار معلمان و اساتید قرار گیرد تا آنها بتوانند با دانش‌آموزان با زبان علمی خاصی در حوزه کرونا صحبت کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در بازگشایی مدارس، تعداد دانش‌آموزان هر کلاس نباید از ۱۵ نفر تجاوز کند، ضمن آنکه فضای آموزشی باید کاملا ضد عفونی شده و از تهویه مناسب برخوردار باشد و پروتکل‌ها نیز با جدیت رعایت شود همچنین دانشگاه علوم پزشکی بر انجام دستورالعمل‌ها نظارت کند.

وی بیان کرد: اگرچه حوزه آموزش در دوران کرونا آسیب جدی دیده و باید تقویت شود اما نمی‌توانیم برای جان گرفتن فضای آموزشی، جان مردم را بگیریم.

برگزاری تجمع در مناطق قرمز ممنوع است

ملانوری به ۲ شهرستان قرمز استان شامل طبس و فردوس اشاره کرد و گفت: طبس با وجود حرم مطهر امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع)، محل مراجعه زائران متعدد به‌ویژه افراد غیربومی است لذا اقامت موقت و زیارت بلامانع است ولی باید از تجمع در این مجموعه جلوگیری شود و در صورت استفاده از زائرسراها رعایت پروتکل‌ها با نظارت دقیق‌تر صورت گیرد.

وی افزود: برگزاری نمازجمعه در شهرستان‌های قرمز براساس دستورالعمل‌ها با رعایت فاصله اجتماعی (چهار متر مربع) در مدت زمان ۴۵ دقیقه و حضور ۱۰۰ نفر بلامانع است.

در این نشست که با دستور ویژه استاندار و با حضور فرمانداران بیرجند، قاینات، نهبندان، فردوس و طبس (به‌صورت ویدئو کنفرانسی) و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا، برنامه‌ریزی‌های لازم در زمینه کاهش آمار ابتلا و افزایش واکسیناسیون صورت گرفت.

استاندار خراسان جنوبی در نشست هفته گذشته ستاد استانی مدیریت کرونا (۲۲ آبان) از فرمانداران این استان خواسته بود برای افزایش آمار واکسیناسیون کرونا و یک درجه تغییر رنگ شهرستان‌های خود تا این هفته اقدامات ویژه را در دستور کار قرار دهند.

براساس آخرین رنگ‌بندی کرونا از هشت شهرستان قرمز در کشور ۲ شهرستان مربوط به خراسان جنوبی است.

با توجه به رنگ‌بندی جدید از امروز (۲۹ آبان) شهرستان‌های بیرجند و قاینات از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر رنگ دادند اما علاوه بر طبس که پیش از این در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) قرار داشت، شهرستان فردوس نیز از وضعیت نارنجی (پرخطر) خارج و قرمز شد.

هفت شهرستان خراسان جنوبی هم در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا