هرمزگان

مدیر بندر حقانی: قیمت بلیت تردد به قشم و هرمز هنوز افزایش نداشته است/ بلیت هرمزوندان فقط ۵ هزار تومان افزایش می‌یابد

محمد احمدی‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: هنوز هیچ افزایش نرخی در مورد بلیت‌های تردد به جزایر قشم و هرمز در سیستم بلیت فروشی اعمال نشده است.

وی افزود: افزایش شدید هزینه‌های نگهداری شناورهای مسافری از یک سو و نرخ بالای تعمیرات و قطعات آنها موجب شده تا پیشنهاد افزایش نرخ بلیت بر اساس آنالیز مشخصی از سوی تعاونی شناورداران به سازمان صمت و استانداری هرمزگان و فرمانداری بندرعباس ارائه شود.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید حقانی بندرعباس، پس از چندین نوبت جلسات کارشناسی نرخ‌های جدید تعیین شده اما هنوز ابلاغ نشده تا در سیستم بلیت فروشی اعمال شود و تردد همچنان تا ابلاغ نرخ جدید با همان نرخ‌های کنونی خواهد بود.

احمدی زاده تصریح کرد: در نرخ‌گذاری جدید نیز برای هرمزوندان نرخ بلیت با ۵ هزار تومان افزایش به ۱۵ هزار تومان رسیده که البته شامل ۴ سفر هرمزوندان در هفته خواهد بود. همچنین برای قشموندان نیز در سفر در هفته با نرخ ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دانشجویان دانشگاه هرمز نیز بلیت ۲۵ هزار تومان خواهد بود و نرخ بلیت برای گردشگران و سایرین نیز ۶۰ هزار تومان تعیین شده است اما هنوز این نرخ‌ها ابلاغ نشده و در سیستم اعمال نشده است و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

به گزارش فارس، تعداد ۴۰ فروند شناور مسافربری در بندر شهید حقانی به سمت جزیره هرمز و جزیره قشم تردد دارند که به علت هزینه‌های بالای نگهداری و افزایش شدید نرخ قطعات و کالاهای مصرفی این شناورها، ۱۰ فروند از آنها اکنون زمین‌گیر هستند و توان تردد ندارند.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا