آذربایجان شرقی

مدیر دوپینگی نیستم!/ جشن اتمام مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، اکبر نیکزاد، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: مرحوم تابش خدمات فراموش نشدنی در نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است و جزو افتخارات این بنیاد، قدردانی رهبری از خدمات این مرحوم بود. 

وی با بیان اینکه وقتی آقای تابش فوت شد، همه روستائیان و افرادی که با او‌ کار کرده بودند، عزادار شدند و ناراحت بودند، گفت: بنده نیز کار خود را از صفر شروع کرده از کارشناسی و پله پله جلو آمده و دوپینگی جلو نرفته‌ام. 

رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد: قرار بر این شد تا بنده استاندار کهکیلویه و بویر احمد شوم ولی با خود فکر کردم که من سابقه و تجربه استانداری ندارم ولی به این نتیجه رسیده‌ام که هدف من خدمت به مردم است و با همین فرمان جلو بروم که الحمدالله با تلاش و دوندگی جزو استاندارهای برتر در ارزیابی‌ها انتخاب شدم.

خدمت به مردم زوال ندارد

وی متذکر شد: خدمت به مردم زوال ندارد زیرا بنای جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس است،  چراکه هیچ مسوولیتی نمی‌توان یافت که مردم در آن نقشی نداشته باشند.

نیکزاد با تاکید بر اینکه زمانی که سرلوحه کار خدمت به مردم باشد، به بیراهه نرفته‌ایم، گفت: در طول این مدت به ۱۶ استان سفر کرده و همیشه تاکید دارم که بنیاد مسکن‌های استان فرمول‌های پیچیده‌ای ندارد و باید فقط مردم محور باشد. 

جشن اتمام مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی ۱۴۱۰

وی ابراز کرد: در بهسازی مسکن روستایی به ۵۰ درصد رسیده‌ایم و در حالی که روند پیشروی بر این اساس است که در  سال ۱۴۱۰ جشن اینکه حتی یک واحد مسکونی غیرمقاوم در کشور نداریم را برگزار کنیم. 

رئیس بنیاد مسکن کشور خاطرنشان کرد: هر سال باید پنج درصد واحدهای غیرمقاوم را مقاوم‌سازی کنیم که این امر با ساخت ۲۰۰ هزار مسکن میسر می‌باشد.

وی یادآور شد: ارائه تسهیلات منوط به سفته زنجیره‌ای است که یکبار بنده به یکی از استان‌ها سفر کرده و متوجه شدم که یکی از بانک‌ها چک و کارمند ضامن می‌خواست و بنده به صراحت به مدیر آن مجموعه اعلام کرده‌ام که اسم بانک را در مصاحبه خواهم گفت و مدیر مجموعه بلافاصله این موضوع را اصلاح کرد. 

چه کسی تضمین می‌کند در تبریز زلزله ۷ ریشتری نمی‌آید!

نیکزاد گفت: چه کسی تضمین می‌کند که در تبریز زلزله هفت ریشتری نخواهیم داشت، پس به جای اینکه بعد از زلزله کمک کنیم از همین الان با همدلی و همراهی همه نهادها از این موضوع جلوگیری کنیم. 

وی اذعان داشت: در بنیاد مسکن اقدامات انجام شده زیاد است ولی اقدامات به جای مانده شده هم زیاد است. 

رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه در تمام رده‌ها اقتصاد مقاومتی اولویت است و منظور از اقتصاد مقاومتی تحمل  گشنگی نیست، توضیح داد: بلکه منظور از آن اتکا به توان داخلی است تا به تبع آن تمام مایحتاج را خودمان تولید کنیم و حتی به سمت صادرات برویم و قطعا کانون این اقتصاد مقاومتی روستاها خواهند بود. 

از مهاجرت معکوس استقبال می‌کنیم

وی ادامه داد: ما از مهاجرت معکوس استقبال می‌کنیم زیرا این منجر به تقویت کانون اقتصاد مقاومتی می‌شود. 

نیکزاد بیان داشت: حساب ۱۰۰ امام (ره) به عنوان  یادگار حضرت امام (ره) می‌باشد و بنیاد مسکن نیز به عنوان نهاد انقلابی خدمات‌رسانی است که یک ریال بار مالی به دوش دولت ندارد. 

وی متذکر شد: همچنین شرکت‌های زیرمجموعه این نهاد انقلابی باید ضمن ارائه خدمات به مردم، سودی هر سال تامین کرده و به حساب ۱۰۰ امام  واریز کنند تا به محرومان کمک شود.  

نیکزاد به خاطره‌ای از سفرهای استانی خود اشاره کرد و گفت: روزی به بازدید از کوهرنگ رفته بودم که صدا و سیما هم آمد و اقدام به  فیلمبرداری کرد ولی خانم ساکن آن خانه گفت که فیلمبرداری نکنید زیرا آبرویم  می‌رود،  ولی بنده به آن خانم گفتم که چرا  آبروی شما برود، باید آبروی من مدیر برود که عرضه نداشته‌ام از این‌رو بلافاصله از طریق حساب ۱۰۰ امام منزل آن خانم بازسازی شد و لوازم خانگی جدید برای او خریداری شد. 

وی خطاب به نیروی انسانی بنیاد مسکن تاکید کرد: همکاران بنیاد مسکن کار شما با ارزش است، چراکه در مواقعی که یک بحران ایجاد می‌شود خانواده در نگرانی و استرس هستند و این شما هستید که از اول تا آخر در کنار آنها هستید. 

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه در بنیاد مسکن چیزی به نام خداحافظی وجود ندارد، اضافه کرد: ما از تجربه مدیران بازنشسته در بحران‌ها همیشه استفاده کرده‌ایم. 

وی در پایان به لزوم استخدام نیروهای جوان در بنیاد مسکن تاکید کرد و گفت: باید آزمون استخدامی برای جذب نیروی جوان و متخصص انجام گیرد. 

گزارش فارس حاکی از آن است که طبق دستور اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن کل کشور از زحمات حافظ باباپور که به مدت ۶ سال در سمت مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی و در حال حاضر بازنشسته شده است قدردانی شده و حجت‌الله سروری، رئیس سابق شرکت سازمان توسعه مسکن ایران به سمت جدید مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی رسید. البته مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان نیز در شرف بازنشستگی می‌باشد. 

گفتنی است، حافظ باباپور به عنوان مشاور اکبر نیکزاد، انتخاب شد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا