لرستان

مذاکره برای مذاکره دردی دوا نمی‌کند/ ملت ایران حامی تیم مذاکره کننده است

همایون رهبران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با بیان اینکه در آستانه مذاکرات هسته‌ای بین جمهوری اسلامی و کشورهای ۱+۴ هستیم، اظهار کرد: این دور از مذاکره نخستین حضور دیپلماسی دولت سیزدهم است و از جهاتی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم با روی کارآمدن دولت جدید، منتظر تغییر در دیپلماسی و سیاست خارجی به ویژه در حوزه مذاکرات هسته‌ای هستند و به نظر می‌رسد این مهم می‌تواند از جهات مختلفی تعیین‌کننده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی با تاکید بر اینکه ملت ایران حامی تیم مذاکره کننده هسته‌ای هستند، افزود: این حمایت سرمایه اصلی برای تیم مذاکره کننده خواهد بود، از این‌رو مذاکره تنها برای مذاکره نباید صورت پذیرد، همچنان‌که در دولت قبل بارها این اقدام انجام شد اما نتیجه مطلوبی نداشت.

رهبران با بیان اینکه مهمترین نتیجه مذاکره باید منجر به رفع تحریم‌ها شود، گفت: تیم مذاکره کننده فعلی باید برخورد حرفه‌ای خود را نسبت به این موضوع داشته باشد، همچنین مردم انتظار دارند نتیجه مذاکره را در زندگی روزمره به ویژه در زمینه اقتصادی و معیشتی خود ببینند.

وی ادامه داد: در مذاکرات گفتار درمانی مشکلی را حل نخواهد کرد، از این رو تیم مذاکره کننده حتما باید از موضع اقتدار و دست بالا حضور پیدا کنند، چرا که جمهوری اسلامی با قدرت بالای امروزش، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی با بیان اینکه در دور قبل مذاکرات ایران به تمامی تعهدات خود عمل کرد، گفت: از این‌رو طرف دیگر مذاکره کننده به دلیل خروج آمریکا باید مواخذه شوند.

رهبران با اشاره به برخی تحرکات عناصر فرصت‌طلب در روزهای اخیر، این حوادث را ناشی از فعالیت دشمنان داخلی و خارجی با عملیات روانی و رسانه‌ای دانست و افزود: دشمنان درصدد این هستند که تیم مذاکره کننده جدید را غیر منعطف نشان دهند و پافشاری این تیم برای رسیدن به منافع ملی که همان رفع تحریم‌ها بوده را نادیده بگیرند و به نوعی تکیه بر زیاده‌خواهی تیم مذاکره‌کننده ایرانی کنند.

وی ادامه داد: از نقاط مثبت این دور از مذاکرات همراهی یک تیم تخصصی در کنار مذاکره‌ کننده ارشد است، تیمی که در حوزه مسائل پولی و مالی، حقوقی و بازرگانی و راهبردی و دیپلماسی از صلاحیت لازم برخوردار است و می‌تواند در رسیدن به نتیجه مطلوب موثر واقع شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آیت‌الله بروجردی با بیان اینکه متن مذاکره دوره‌های قبلی از شفافیت کافی برخوردار نبود، بیان داشت: واژه‌های از قبیل تعلیق و لغو باید شفاف عنوان شوند، چرا که رفع تحریم‌ها آن چیزی است که حقوق ملت ایران را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا