سمنان

مراجعه تیم سیار واکسیناسیون به منازل و حاشیه شهرهای سمنان

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی ظهر امروز در جلسه استانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان اظهار کرد:‌ به همت و کوشش مسؤولان و همراهی مردم، در حال حاضر وضع رنگ‌بندی قرمز کرونایی در استان سمنان نداریم.

وی گفت: در حال حاضر از هشت شهرستان استان، چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار در وضع نارنجی، شهرستان‌های سرخه، مهدی‌شهر و آرادان در وضع رنگ‌بندی کرونایی زرد و شهرستان میامی در وضع آبی قرار دارد.

استاندار سمنان از برگزاری نخستین جلسه کمیته تخصصی واکسیناسیون کرونا در استان خبر داد و بیان کرد: وضع واکسیناسیون کرونا و ضریب پوشش آن موردپسند نیست و باید دقت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

هاشمی ادامه داد: مراجعه به درب منازل، محلات، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، جامعه کارگری و حاشیه شهرها با استفاده از تیم سیار واکسیناسیون در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های بازرسی و گشت‌های مشترک، فرآیند نظارت‌ها را در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، تقویت کنند تا شاهد افزایش مجدد تعداد ورودی‌های بیمارستان‌ها و سرایت ویروس نباشیم.

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه حفظ سلامت دانش‌آموزان حین بازگشایی حضوری مدارس از اولویت‌های اصلی و اساسی است، عنوان کرد: در این خصوص تابع دستورات ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا هستیم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه با تهویه هوا در مدارس باید به‌صورت جدی مدنظر قرار داشته باشد.

وی عنوان کرد: ضریب نفوذ و پوشش واکسیناسیون کرونا در استان سمنان باید در جایگاه و رتبه‌های شاخص و برتر کشور قرار داشته باشد.

هاشمی ضمن تأکید بر اینکه افزایش ضریب پوشش واکسیناسیون کرونا در روستاها با محوریت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان تقویت شود، خاطرنشان کرد: فرمانداران نسبت به حفظ وضع موجود دقت لازم و کافی را داشته باشند تا به‌طور مجدد در استان شاهد وضع رنگ‌بندی قرمز کرونایی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: به جهت اینکه در استان سمنان وضع رنگ‌بندی قرمز کرونایی نداریم، در سایر رنگ‌بندی‌ها کسبه و اصناف می‌توانند فعالیت خود را منوط به رعایت پروتکل‌ها و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ادامه دهند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا