اصفهان

مراسم‌های دهه فاطمیه طبق رعایت پروتکل‌ها برگزار شود/پوشش ۸۴.۶ درصدی دز اول واکسیناسیون در اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی کرونا با بیان اینکه اعضای ستاد کرونا خصوصا در طرح شهدای سلامت با زحمات طاقت‌فرسا نتایج خوبی به‌دست آوردند، اظهار داشت: از مدیران دستگاه‌ها، بسیجیان، اصناف، رسانه‌ها و…  که بسترهایی برای موفقیت این طرح ایجاد کردند تشکر می‌کنم. 

در مرحله دوم طرح شهدای سلامت، چینش و تعداد مراکز واکسیناسیون تغییر پیدا خواهد کرد

وی عنوان کرد: طرح شهدای سلامت تمام نشده است، مرحله اول این طرح تا امروز بود و مرحله دوم آن از فردا با ترکیب جدید گستره جغرافیایی برای چینش مراکز واکسیناسیون آغاز می‌شود و تنها چینش و تعداد مراکز تغییر خواهد کرد و تمام کارها با قوت قبل ادامه خواهد داشت. 

جان‌نثاری یادآور شد: ابلاغیه جدید وزارت کشور، کمیته امنیتی درخصوص اعمال محدودیت‌های هوشمند است و اولین جلسه آن صبح امروز برگزار شد؛  نیاز است این ابلاغ که توسط اداره کل امنیتی به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده، اعمال شود؛ برخی ساز و کارها نیاز به کار دارد و تمام ابهامات تا هفته آینده رفع خواهد شد اما این مورد نافی اجراز آن از زمان ابلاغ نیست و اگر دستگاهی ابهام یا سوالی در این خصوص دارد به اداره کل امنیتی منعکس کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با اشاره به اینکه در پوشش واکسیناسیون ۳ سطح مطرح است توضیح داد: کف واکسیناسیون ۸۵ درصد، سقف متوسط ۹۵ و سقف نهایی ۱٠٠درصد است و نیاز است مراحل اول تا سوم واکسیناسیون با همین دید پیش برود. 

وی تأکید کرد: از دست اندرکاران طرح می‌خواهم سستی در پشتکارشان وارد نشود؛ همچنان واکسیناسیون اولویت اول کشور، استان و شهرستان است و شهرستان‌هایی که به کف ۸۵ نرسیده‌اند هرچه زودتر پیش بروند؛ مبنای محاسبه ۸۵ درصد واکسیناسیون است و نیاز است شهرستان‌هایی که با این عدد فاصله دارند، خود را به این عدد نزدیک کنند. 

جان‌نثاری با اشاره به اینکه بازرسی‌ها همچنان با قوت ادامه پیدا کند زیرا این مورد تاثیر خواهد داشت، یادآور شد: اگر جایی تذکرات معمولی تاثیرگذار نبود گزارش داده شود تا تصمیمی دیگر بگیریم، نمی‌خواهیم برخورد سختی داشته باشیم اما سلامت مردم و اجرای این طرح شوخی بردار نیست. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: نیاز است آمار روزانه در اختیار مدیران قرار بگیرد تا شهرستان‌ها خود را با دیگر شهرستان‌ها مقایسه کنند و نسبت به ۸۵ درصد واکسیناسیون عموماً و نسبت به ۹۵درصد خصوصاً دقت کنند.

وی با اشاره به طرح مشروط شدن بیمه به واکسن اظهار داشت: این امورات نیاز است مورد تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بگیرد و از آن‌ها تبعیت می‌کنیم و اگر تأیید شود ما نیز تبعیت می‌کنیم.

جان‌نثاری با تأکید بر اینکه نیاز است اختلاف‌های آماری حل شود و آمارها بر اساس یک معیار بیان شود، توضیح داد: همه افرادی که به کارهای رسانه‌ای دسترسی دارند،نیاز است اطلاع‌رسانی آنان بر اساس آمار ریاست دانشگاه علوم پزشکی باشد تا آمار متفاوت از زبان‌های متفاوت اعلام نشود. 

مراسم‌های دهه فاطمیه طبق رعایت پروتکل‌ها برگزار شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری درخصوص برگزاری مراسم‌های دهه فاطمیه گفت: مراسمات طبق پروتکل‌ها پیش برود؛ در اصل برگزاری ایستگاه‌های صلواتی نیز مخالفتی نداریم اما جزئیات آن توسط دانشگاه علوم پزشکی مطرح شود. 

وی یادآور شد: نباید در هیچ زمینه‌ای کوتاهی کنیم اما باید بدانیم مراسم‌های مذهبی با بیش‌ترین رعایت برگزار شده است اما دشمن برخی موارد را بزرگ می‌کند؛ روضه‌ها از تمام مراسم‌های کشور بهتر رعایت می‌کنند و حتی در برخی از موارد ۱٠٠ درصد افراد ماسک می‌زنند؛ به افرادی که مراسم را برگزار می‌کنند توصیه می‌کنیم بالاترین شعائر رعایت حرف رهبر معظم انقلاب است و اگر آن‌ها را رعایت کنیم دشمن نمی‌تواند صحبتی کند. 

جان‌نثاری در پایان مطرح کرد: از دستگاه‌های بهداشتی می‌خواهم با روی خوش به برگزار کنندگان مراسم‌های مذهبی و روضه‌ها آموزش‌ها را بدهند و برادرانه تذکر بدهند، از برکات مراسم‌ها و دعاها بود که از اوضاع قبلی کرونا عبور کردیم.

پوشش ۸۴.۶ درصدی دز اول واکسیناسیون در اصفهان

در ادامه این جلسه شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: به واسطه واکسیناسیون گسترده شرایط خوبی داریم و کشورمان نسبت به دیگر کشورهای منطقه در وضعیت خوب و قابل قبولی حضور دارد؛ پوشش نوبت اول واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در کشور ۸۷ درصد و در اصفهان ۸۴.۶ درصد می‌باشد.

وی با اشاره به طرح واکسیناسیون شهدای سلامت توضیح داد: بیش‌ترین پوشش واکسن مربوط به بویین‌میان‌دشت و کم‌ترین مربوط به خمینی‌شهر است اما بیش‌ترین رشد در طرح شهدای سلامت نیز مربوط به خمینی‌شهر است؛ متوسط رشد روزانه واکسیناسیون با طرح شهدای سلامت ۲۵ صدم است و اگر این طرح آغاز نمی‌شد با چنین اعدادی برای واکسیناسیون مواجه نبودیم. 

شیرانی درخصوص مراکز تجمیعی واکسیناسیون تصریح کرد: در حال حاصر ۱٠ مرکز تجمیعی در اصفهان داریم اما با پایان طرح شهدای سلاما، به‌علت مدیریت منابع این تعداد را نخواهیم داشت؛ از این به بعد ۵ مرکز تجمیعی کوثر، ارتش، نمایشگاه بین‌المللی، مصلی طوقچی و حرم زینبیه آماده واکسیناسیون هستند همچنین ۸ واحد سیار در شهر اصفهان داریم و پس از اتمام طرح در مکان‌های پرتردد فعال باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا