مرکزی

مراسم استقبال از نیم‌ضریح مطهر سرداب امام زمان (عج) در مأمونیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از زرندیه، همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم استقبال و بدرقه نیم ضریح مطهر سرداب امام زمان (عج) در امامزاده سید منصور شهر مأمونیه و با حضور مسئولین و جمع پرشور دلدادگان به آستان آل ا… برگزار شد.

در این مراسم مسئول ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی با بیان اینکه یکی از آرزوهای مراجع عظام، مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی این بوده که همواره شاهد آبادانی و رونق در حرمین عسکریین باشیم گفت: امروز این امر مهم تحقق یافته و اعتاب مقدسه و به‌ویژه حرمین عسکریین هر ساله شاهد حضور پرشور زائران و عاشقان اهل‌بیت (ع) هستند.

مظفر صفریان با تأکید به اینکه در طول تاریخ همواره شاهد آبادی، بازسازی و عمران این بیوت الهی بوده‌ایم؛ خاطرنشان کرد: آثار هنر ایرانی در تمامی حرم‌های مطهر وجود داشته و به یاری خداوند این پیشکش به آستان با عظمت امام زمان(عج) ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدت مفید ساخت این سازه ۴ ماه بوده است گفت: با تلاش‌های بیش از ۳۰ استادکار در هنرهای مختلف و از مرحله طراحی و مهندسی تا درودگری و قلم‌زنی، ریخته‌گری، ماشین‌کاری، پولیش‌کاری، خاتم‌کاری، خطاطی، آبکاری، مونتاژ و دمونتاژ عملیات ساخت این نیم‌ضریح با وسواس خاص و با اخلاص تمام صورت گرفته است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی طول عمر مفید این سازه را ۴۰۰ سال عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۵۲ کیلوگرم نقره، ۸۶.۶ کیلو طلای ۲۴ عیار و حدود یک مترمکعب چوب مخصوص در ساخت این سازه به کار رفته است.

صفریان با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری مراسم استقبال و بدرقه در سطح استان مرکزی گفت: با برگزاری با شکوه این مراسمات به یاری خداوند بار دیگر برگ زرینی از مراتب عشق و ارادت و ولایتمداری مردم استان مرکزی رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا