قزوین

مراسم تحلیف ۹۴وکیل و کارشناس رسمی دادگستری در قزوین برگزار شد

مراسم تحلیف ۹۴وکیل و کارشناس رسمی دادگستری در قزوین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری برگزیده از قزوین؛ یکشنبه شب طی مراسمی با حضور حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، علی شعبانی رئیس کل دادگستری، حجت الاسلام مظفری معاون قضایی دادگستری، محمد نویسنده رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه و محمد نسخه چی رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین؛ آیین تحلیف و اعطای پروانه پایه یک وکالت و کارشناسان رسمی دادگستری استان قزوین در تالار ایرانیان برگزار شد.

محمد نویسنده، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین در این مراسم گفت: نهادهای صنفی نقش مهمی در صیانت از حقوق عامه و دفاع از حقوق مردم دارند و با حمایت رئیس مرکز برای ایفای رسالتی که برعهده داریم باید بتوانیم در زمینه حقوق عامه و امور پژوهشی و حقوقی اقدامات خوبی انجام دهیم.

نویسنده افزود: توسعه فعالیت های پژوهشی در اولویت قرار دارد و در مشاوره حقوقی رایگان و تامین امور رفاهی اعضا هم برنامه داریم.

در ادامه رضا فرخزاد، رئیس مرکز کارشناسان دادگستری استان قزوین گفت: لازم است جایگاه خطیر کارشناسی را جدی بگیریم و بدانیم قلم ما در اجرای عدالت تاثیرگذار است لذا حتما باید مراقب قلم هایمان باشیم تا حق کسی ضایع نشود.

وی افزود: شعار ما از ابتدا ایجاد و توزیع عادلانه پرونده برای کارشناسان به روز بوده است.

همچنین کلانتری، معاون کارشناسی مرکز وکلا نیز گفت: در تنظیم گزارش های کارشناسی باید چند نکته رعایت شود تا قاضی به درستی حکم دهد.

کلانتری بیان کرد: گزارش استاندارد کارشناسی باید با مشاهدات عینی همراه باشد و جامعیت نظر کارشناسی، صراحت در نظریه ها، مستدل بودن و داشتن برهان روشن و استدلال منطقی و فنی از الزامات گزارش کارشناسی است.

وی تاکید کرد: کارشناس باید از پرداختن به مسائلی که تاثیری در نتیجه نهایی ندارد خودداری کند و از اطاله کلام بپرهیزد و حتما باید ترتیب و قائده و مقررات فنی کارشناسی از ابتدا تا انتهای گزارش مشهود باشد و گزارش کارشناسی باید در برگیرنده کلیه موارد پرونده باشد.

در پایان ۴۰ وکیل پایه یک و ۵۴کارشناس رسمی دادگستری قزوین مراسم تحلیف را به جای آوردند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا