کهگیلویه و بویراحمد

مراسم دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی در قلعه رئیسی برگزار شد/تصاویر

به گزارش برگزیده های ایران از چاروسا، صبح امروز به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و شهدای مقاومت در قلعه رئیسی با حضور امام جمعه، بخشدار و اعضای شورای اداری و فرمانده حوزه مقاومت و جمعی از بسیجیان و رئیس آموزش و پرورش و جمعی از کارکنان آموزش و پرورش و دانش آموزان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

این مراسم که از ساعت ۱۰صبح آغاز شد ابتدا دانش آموزان به صورت دسته جمعی حضور پیدا کردند سپس از جمعی از بسیجیان حوزه مقاومت بسیج چاروسا با سربند و تمثال مبارک حاج قاسم سلیمانی و رهبرمعظم انقلاب حضور پیدا کردند.

 اقشار مختلف مردم از ریش سفیدان تا جوانان و نوجوانان در این مراسم حضور چشم گیری داشتند و در کنار اینها حضور افراد با جناح های مختلف در این مراسم قابل تامل بود.

 

 

امام جمعه قلعه رئیسی که سخنران این مراسم بود پشت تریبون رفت و از همان ابتدا به ویژگی های حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: مکتب سلیمانی امروز، مکتب بزرگی است که می تواند هر یک از جوانان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل کند. اما به راستی یک انسان باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا مکتب ساز شود؟ 

“ایمان به خدا”
اسماعیل صلواتی بیان کرد: ایمان و اعتقاد به خدای یگانه، بلندترین و لطیف ترین اندیشه ای است که در مغز و فکر بشر راه یافته است که دل را روشن، امیدوار و خوش بین کرده، به آدمی نیرو می بخشد و قدرت مقاومت وی را مضاعف می کند. انسان مؤمن در مصائب و سختی ها، آرامش روانی دارد و سردار سپهبد شهید سلیمانی، نمونه عینی انسان مؤمن به خدا بود که تمام ویژگی های مؤمن را می توان در او یافت. داشتن زندگی هدفمند، خشوع در نماز، امانتدار، وفادار به پیمان، توکل به خدا، پناه دادن به دیگران و یاری کردن مردان خدا، پاکدستی و اطاعت از خدا و رسول و نپذیرفتن ولایت کافران، جهاد با مال و جان، در برابر کافران سخت و در برابر یکدیگر مهربان بود و ایمان به خدا بود که او را شجاعانه تا خط مقدم نبرد با داعش می برد، بی آنکه ذره ای ترس یا تردید به خود راه دهد. حاج قاسم مردی سبکبار و کم هزینه، اما بسیار کمک کار و پُر ارزش بود.

وی افزود: اخلاص را می توان یکی از مهم ترین فضائل اخلاقی، بلکه اصلی ترین فضیلت اخلاقی دانست که انسان به آن نیاز دارد. حقیقت اخلاص، انجام دادن عمل برای خدا و به انگیزه تقرّب به اوست و راز محبوبیت سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در اخلاص اوست. رهبر معظم انقلاب بارها او را با صفت «اخلاص» معرفی کرده اند.

“ساده زیستی”

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: دوری از تجملات و تشریفات ظاهری دنیا، شیوه پیامبران و اولیاء الهی و بندگان خاص خداست که فطرت آدمی را پر فروغ، و زمینۀ رشد فطری و دین باوری را تقویت می کند.

“ولایتمداری”

وی با بیان اینکه ولایت، ارزنده ترین نعمت الهی است که به بشر ارزانی شده و اکمال دین و اتمام نعمت است تاکید کرد: سردار بزرگ اسلام، به واقع مصداق کاملی از ویژگیهای مالک اشتر بود. از عمق جان، شیفته اهل بیت عصمت و طهارت بود. اعتقاد و ارادت و عشق به خاندان رسالت، در اعماق وجودش رسوخ نموده بود. پیوسته متوسل به آن اختران تابناک آسمان امامت و ولایت بود.
سردار بزرگ اسلام، به غایت ولایتمدار بود که به رهبر و مقتدایش عشق می ورزید. نگاه او به عنوان یک افسر رشید لشکر اسلام به ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، نه فقط از حیث رعایت سلسله مراتب نظامی، بلکه فراتر بود. از جنبه اعتقادی نیز سخن او، نوشته او، نگاه او، تصمیمات، فعالیت ها و اعمال او را تعقیب کننده خط ولایت می دانست.

“مبارزه با استکبار”

صلواتی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، برخاسته از ویژگی مخالفت اسلام با هر گونه ظلم و ستم علیه دیگران و نیز ستم پذیری است. شهید حاج قاسم سلیمانی نه تنها پرچمدار و نماد مبارزه با استکبار جهانی، بلکه یک تفکر استکبارستیزی بود. او شاگرد ممتاز مکتب روح الله بود که در مبارزه با استکبار، مرز نمی شناخت، وجود و حضورش در صحنه های مبارزه با استکبار جهانی و ارتجاع عربی، همه سرمایه گذاری ها و توطئه ها علیه دنیای اسلام را خنثی می کرد. هنر او تبدیل «تهدید» به «فرصت» بود. در شاهکاری بی نظیر، پروژه خطرناک «دولت اسلامی عراق و شام (داعش)» را نابود و آن را به فرصتی برای اتحاد امت اسلامی تبدیل کرد.

“دفاع از مظلومان”

امام جمعه قلعه رئیسی عنوان کرد: مبارزه با استکبار و دفاع از مظلوم به عنوان دو روی یک سکه از مهم ترین مؤلفه های حیات ایمانی زندگی مؤمنان است و سردار بزرگ اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی رزمنده ای بود که حتی لحظه ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری ها و ایادی تحجر از پا ننشست.
امروز مطالبه امام جامعه از اهل جامعه اینست که  به شهید سلیمانی بعنوان مکتب حاج قاسم نگاه کنند و هرکس می خواهد ادامه دهنده راه حاج قاسم باشد باید این صفات و ویژگی های حاج قاسم را در وجودش تقویت کند و در جامعه فرهنگ سازی کند.

در ادامه حجت الاسلام سید قوام صادق زاده به نوحه سرایی و عزاداری پرداخت.

گزارش”سیدحسن آرمند”

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا