مناطق آزاد

مراسم روز درختکاری در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

مراسم روز درختکاری در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش برگزیده های ایران از انزلی با حضور سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه شهرستان بندر انزلی، عیسی فرهادی رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان، و فرماندار و مدیران سازمان و شهرستان بندرانزلی ، رویداد روز درختکاری در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

در جریان این برنامه فرهنگی که با حضور دانش آموزان یکی از مدارس محدوده منطقه برگزار شد، تعداد ۲۰۰ غرس نهال از درختان بومی منطقه توسط شرکت کنندگان کاشته و آبیاری گردید.

امام جمعه شهرستان بندر انزلی با بیان احادیثی در خصوص اهمیت نگاهداشت و کرامت طبیعت، خواستار توجه بیش از پیش به مقولات زیست محیطی به عنوان یکی از مقدمات حیات و فعالیت اجتماعی شده و افزود: یکی از مهمترین عرصه های تداوم و گسترش مولفه های مختلف فرهنگ درختکاری و دوستدار محیط زیست بودن، مدارس و فضای آموزش و پرورش است و امیدوارم که با همکاری میان نهادهای مربوط شاهد افزایش بیش از پیش سرانه های جنگلی، طبیعی و حفاظت از زیست بوم های موجود در بندر انزلی و استان گیلان باشیم.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان با بیان اینکه حفاظت از شاخص های زیست محیطی به عنوان یکی از مهمترین اولویت ها از سوی این سازمان در قالب طرح های زیرساختی و نظارت بر طرح های سرمایه گذاری پیشنهادی و در حال اجرا از سوی بخش خصوصی، تداوم دارد، چراکه محیط زیست سالم نه تنها زمینه ساز آرامش و استمرار زندگی برای انسان می شود بلکه یکی از پیش نیازهای هرگونه فعالیت سرمایه گذاری و اقتصادی، وجود محیط زیست سالم بوده و اساساً توسعه بدون حفاظت از محیط زیست، توسعه همه جانبه و حافظ منافع نسل های آتی محسوب نمی شود.

گفتنی است در این برنامه پورخوش سعادت فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان بندر انزلی و معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.

مراسم روز درختکاری در منطقه آزاد انزلی برگزار شد

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا