سلامت

مراقبت‌ بهداشتی برای پیشگیری از ورود اُمیکرون در مرز چذابه تشدید شد

حمید سیلاوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاربرگزیده های ایران افزود: قرنظینه و آزمایشگاه برای تشخیص کرونا و انجام تست پی.سی.آر در پایانه مسافری چذابه شبانه روزی شده است.
وی گفت: اتباع و بیماران عراقی که به صورت محدود و از طریق چذابه وارد کشور می‌شوند باید کارت تزریق ۲ دُز واکسن کرونا را همراه داشته و تاییدیه تست منفی پی.سی.آر ۱۵ روزه را انجام داده باشند.
فرماندار دشت آزادگان در ادامه با بیان اینکه تردد محدود در مرز چذابه و بازارچه تجاری به صورت دقیق و مستمر انجام می‌شود تا امکان ورود ویروس اُمیکرون به صفر برسد افزود: بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا ، مراقبت‌های بهداشتی و کنترلی در مرزهای زمینی چذابه و شلمچه در پی ورود سویه اُمیکرون به کشور افزایش یافته است.
وی گفت: اتباع عراقی که همسر ایرانی دارند و یا ایرانیانی که همسر عراقی دارند و همچنین بیمارانی که نوبت بستری و معالجه در مراکز درمانی کشور را دارند با مدارک، تشریفات قانونی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانند وارد کشور شوند.

سیلاوی با اشاره به اینکه زایران ایرانی که از طریق هوایی به شهرهای مقدس عراق عزیمت می‌کنند می‌توانند از طریق زمینی و مرز چذابه وارد کشور شوند افزود: تمهید لازم بهداشتی و قرنطینه ای برای ورود زایران ایرانی به کشور اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: عزیمت زایران ایرانی به صورت انفرادی و کاروانی از مرز چذابه به شهرهای مقدس عراق همچنان ممنوع است و در این زمینه توافقی بین مسوولان ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق انجام نشده است.

روند افزایشی صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه
فرماندار دشت آزادگان همچنین از روند افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی از مرز تجاری چذابه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تاکنون خبر داد.
سیلاوی بدون اشاره به میزان افزایشی صادرات کالا از مرز چذابه افزود: با هماهنگی و رایزنی مستمر با مسوولان مرزی و گمرکی عراق در مرز چذابه، صادرات کالا رو به افزایش است.
به گزارش برگزیده های ایران مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق از تیر ۱۳۸۲ برای عزیمت زایران به شهرهای مقدس عراق و در مهر همان سال برای صادرات کالاهای ایرانی به این کشور باز شدند.
مرزهای چذابه و شلمچه ۲ مرز رسمی و بین المللی برای تردد زائران اربعین حسینی محسوب می‌شوند.
پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و در محدوده سیاسی شهرستان دشت آزادگان، و پایانه مرزی شلمچه در محدوده خرمشهر قرار دارد.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا