Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مرجع‌شناسی و رهبرشناسی را برای معلمان و دانش‌آموزان نهادینه کنیم / خانواده‌ها یاری‌گران دانش‌آموزان در شناخت مفهوم ولایت باشند - خبرگزاری برگزیده های ایران
قزوین

مرجع‌شناسی و رهبرشناسی را برای معلمان و دانش‌آموزان نهادینه کنیم / خانواده‌ها یاری‌گران دانش‌آموزان در شناخت مفهوم ولایت باشند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه‌ای که با موضوع اهمیت مرجع شناسی دانش‌آموزان با حضور برخی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ما این است که هر دو مولفه مرجع و رهبر را به جامعه به ویژه دانش‌آموز بشناسانیم.

وی با بیان اینکه امر ولایت بسیار مهم است، افزود: مرجع فقط فتوا می‌دهد اما رهبر این امور را مدیریت هم می‌کند لذا اگر مرجع و رهبر یکی باشد هم فتوا می‌دهد و هم مدیریت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: طبق احادیث در اصول کافی؛ اگر شخصی تمام شب‌ها را نماز و تمام روزها را روزه بدارد، تمام اموالش را در راه خدا بدهد و هرسال هم حج برود اما اگر رهبر و امامش را نشناسد ذره‌ای ثواب در نزد خدا نخواهد داشت و اهل ایمان به حساب نمی‌آید.

آیت الله عابدینی گفت: اگر مرجع شناسی در کنار رهبرشناسی قرار نگیرد در واقع تمام کارهای ما بیهوده است؛ همچنین شناخت درست مرجع اعلم هم باید مدنظر همه ما باشد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر غفلت کنیم با توجه به سیستم تبلیغی که شیعیان انگلیسی دارند نیز فرزندان ما را فریب داده و جذب خود می‌کنند؛ پس باید از کلی‌گویی در زمینه مرجع شناسی اجتناب کرده و به مصادیق هم توجه کنیم.

وی افزود: در مرجع شناسی دانش آموزان، قدم اول ما باید خود معلمان باشند که در این زمینه آگاهی آن‌ها باید ارتقاء یابد چرا که اگر معلمی اهمیت مرجع را فهمیده باشد بدون شک در این مسئله نسبت به دانش آموزان بی‌تفاوت عبور نخواهد کرد.

آیت الله عابدینی بیان کرد: وقتی مسئله مرجع شناسی را در بین دانش آموزان و معلمان نهادینه کنیم طبیعتا به خانواده‌ها هم منتقل خواهد شد که موجب آگاهی آن‌ها می‌شود؛ همچنین باید فعالیت‌هایی صورت گیرد که خود خانواده‌ها هم به عنوان یاری‌گران فرزندانشان در حوزه مرجع شناسی و رهبرشناسی وارد شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ظرافت ایجاد ارتباط با دانش آموز را نباید فراموش کنیم چراکه تاثیرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است.

وی در پایان بیان کرد: دین ابعاد مختلفی دارد و این معجون دین است که جاذبه دارد؛ الحمدلله جذب به دین روز به روز پررنگ‌تر می‌شود لذا باید همه ابعاد دین را بشناسانیم و اکنون خوشبختانه طلاب جوان سبک و شیوه جدید را برای تبلیغ دین به کار گرفته‌اند که بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا