Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مرخصی بدون حقوق در انتظار واکسن‌نزده‌ها - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

مرخصی بدون حقوق در انتظار واکسن‌نزده‌ها

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونای استان اصفهان اظهار داشت: در جلسه ستاد ملی کرونا در تهران، با توجه به نمودارهای پیشرفت امیکرن، سطح ملی نگران این است که سطح پایدار کنونی، ثابت نماند که این در موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله موثر است و باید مردم همچنان رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیرند.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف فراموش نکنیم میدان کجاست و آمار کم فوتی‌های اخیر ما را نسبت به استمرار مبارزه سست نکند، گفت: اگر مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای دز سوم نیاز و لازم است، باید مراکزی که تعطیل شدند به چرخه بازگردند.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون نظارت بحث را جدی‌تر بگیرند، گفت: برای افرادی که واکسن نزدند در آینده ابلاغ خواهد شد که سرکار مرخصی بدون حقوق خواهند داشت. 

مرتضوی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه و فضای مجازی، علیرغم تلاش خوب صدا و سیما و رسانه‌ها، در جامعه نگاه ضرورت و تهدید از جانب ویروس امیکرن نیست، تصریح کرد: در این راستا لازم است کار ویژه انجام شود و در این زمینه نیروهای امدادی و سایر دستگاه‌ها کمک کنند 
تا قبل از وقوع هر اتفاقی پیش‌بینی لازم را انجام داده باشیم.

شاهین شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه درخصوص روند بیماری اظهار کرد: بیشترین میزان ابتلا در کشورهایی است که ابتدا واکسن را زده بودند و ما هنوز ماهیت این سویه از بیماری را دقیق نمی‌دانیم و به همین دلیل به زدن دز سوم، تاکید می‌شود.

وی تصریح کرد: روند مرگ و میر بیماری بیشتر در آمریکای شمالی، روسیه و اروپا است که این اعلام خطر است که هیچوقت عادی انگاری نکنیم. 

شیرانی عنوان کرد: اُمیکرن، شیوع بسیار بالایی دارد و هر نفر ۱۰ نفر را می‌تواند درگیر کند و فرصت قرنطینه سازی نیست، آنقدر سریع منتقل می‌شود که اگر فردی مبتلا شده همه در خانواده مبتلا می‌شوند.

شیرانی با بیان اینکه در اصفهان به غیر از کاشان ۱۵ مورد ثابت شده داریم که اقدامات قرنطینه‌ای برایشان می‌شود، گفت: افرادی که به امیکرون مبتلا شدند هیچ کدام حالشان بد نیست که کارشان به بستری کشیده شود، خلاف پارسال این موقع که آنفلوآنزا کم بود الان آنفلوآنزا جولان می‌دهد چرا که  یکی از علت‌هایی که آنفلوآنزا را کم می‌کرده، ماسک بوده، هرچه ماسک کمتر استفاده شود و فاصله کم‌تر شود شیوع آنفلوآنزا هم بیشتر است.

وی ضمن اشاره به اینکه انگلیس، فرانسه و استرالیا با شیب صعودی، اُمیکرن شیوع پیدا کرده، گفت: آفریقای جنوبی که اولین جایی بود که اُمیکرن اتفاق افتاده بود و اکنون شیب مبتلایش نزولی شده است؛ البته باید توجه داشت وضع واکسیناسیون به طور نسبی در کشور ما از بسیاری از کشورها بیشتر است. 

شیرانی در ادامه بیان کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی امروز استان، چادگان، شهرضا و گلپایگان که آبی بودند، زرد شدند که کاری به اُمیکرن ندارد، آمار فوت و بستری تقریبا رو به کاهش است که البته در یک هفته اخیر کاهش ثابتی داشته است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه سلامت اقشار جامعه به ویژه دانش‌آموزان مهم است، گفت: در برخی موارد مراجعه سرپایی دانش‌آموزان افزایشی بوده و لذا مدیر کل آموزش و پروش بیشتر مراقبت کنند و اگر دانش‌آموزی مریض شد باید در خانه بماند و استراحت کند و غیبت او مجاز شود.

سید علیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این جلسه با بیان اینکه در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل ۸۳درصد دز اول و ۷۳ درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اظهار داشت: در موارد سرپایی ۵ درصد افزایش مراجعه سرپایی و در بستری‌ها درمجموع افزایش دو درصدی داشتیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا