سمنان

مردم، بهترین حافظان منابع طبیعی و جنگل ها هستند

مردم، بهترین حافظان منابع طبیعی و جنگل ها هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان؛ سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در آیین بزرگداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و اجرای طرح درخت برای زندگی، ضمن تبریک فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بر توسعه امر درختکاری تاکید کرد و گفت: در قالب اجرای طرح ملی درخت برای زندگی، کاشت یک‌ میلیارد درخت در کشور در نظر گرفته شده که سهم استان سمنان ۱۰ میلیون درخت است که انشالله در طی ۴ سال غرس خواهد شد.

وی ادامه داد: دهیاری ها، شهرداری ها و مدیران صنایع با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت جدی در بحث اجرای طرح مردمی کاشت یک‌ میلیارد درخت اهتمام ویژه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: منبع تامین اکسیژن برای بشریت، کاشت درخت به عنوان نبض حیات زمین و سرآغاز نشاط در زندگی است که باید به همین واسطه به بحث درختکاری بیش از پیش توجه شود.

استاندار سمنان بیان داشت: کاشت درخت باعث متعدل شدن آب و هوا، جلوگیری از سیلاب، فرسایش خاک، کاهش بلایای طبیعی و در نهایت توجه به سلامت انسان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در بحث تخصیص اعتبارات در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری در دولت سیزدهم، اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و ادامه دار خواهد بود.

هاشمی اهمیت دادن به بحث درختکاری را اهمیت دادن به سلامت مردم دانست و گفت : ما به واسطه چالش آب در سطح استان، باید به سمت توسعه کشت گلخانه ای و استفاده از فناوری های نوین در امر کشاورزی گام برداریم.

استاندار سمنان در پایان گفت: در بحث توسعه امر درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی، می توان از ظرفیت علمی دانشگاهیان و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و فناوری های نوین استفاده نمود.

۴۶

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا