Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
مردم آذربایجان‌غربی در دوران‌های مختلف در صف اول دفاع از میهن اسلامی بوده‌اند - خبرگزاری برگزیده های ایران
آذربایجان غربی

مردم آذربایجان‌غربی در دوران‌های مختلف در صف اول دفاع از میهن اسلامی بوده‌اند

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، محمدصادق معتمدیان پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان با گرامیداشت ۱۲ هزار شهید استان آذربایجان‌غربی، خانواده شهدا و ایثارگران را صاحبان اصلی انقلاب اسلامی دانست و بر حضور مداوم و مستمر در جمع خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان و بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات آنان در روند پیشبرد اهداف نظام اسلامی و شتاب بخشیدن به توسعه و آبادانی استان تاکید نمود.

استاندار آذربایجان‌غربی نقش این استان در دفاع از آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی را بی مانند خواند و گفت: مردم آذربایجان‌غربی در دورانهای مختلف انقلاب اسلامی همیشه در صف اول دفاع از میهن اسلامی بودند و در مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و در دفاع از مرزهای ایران اسلامی ایثار و از جان گذشتگی کردند و لحظه‌ی بی نظیری از شهادت ، ایثار و فداکاری را در تاریخ ثبت کردند.

معتمدیان، استان آذربایجان غربی را یکی از استانهای امن کشور و منطقه دانست و گفت: به برکت حضور مقتدارانه نیروهای نظامی ، انتظامی و امنیتی کشور در مرزهای استان و با وجود برخی از نا امنی‌ها در خارج از مرزها، امنیت پایدار در مرزهای استان برقرار است و امروز استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای امن کشور در منطقه می تواند شاهد حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان و مشکلات معیشتی مردم اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی، اولویت اول کشور که مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته ، توجه به مباحث اقتصادی و رشد شاخصهای توسعه ای و حل مشکلات معیشتی مردم است.

وی در ادامه سخنان خود آذربایجان‌غربی را یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین استانهای کشور معرفی کرد و افزود: موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی و همسایه بودن با سه کشور، وجود بیشترین پایانه های مرزی ، آب و خاک مناسب و معادن غنی و کشاورزی حاصلخیز موجب شده آذربایجان غربی به عنوان یکی از استانهای بی نظیر کشور تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی یکی از استانهای ثروتمند کشور و سرشار از نعمت‌های خدادادی است که تاکنون بهره لازم از این نعمت‌ها برای جهش توسعه و آبادانی استان استفاده نشده است .

وی با تاکید بر نگاه ویژه دولت به آذربایجان‌غربی، برنامه‌های استان برای حضور و سرمایه‌گذاری نهادهای حمایتی و انقلابی کشور و بخش خصوصی  را برشمرد و افزود: با استفاده از امکانات نهادهای توسعه‌گرا و دستگاه‌های انقلابی و ظرفیت بخش خصوصی و جذب اعتبارات ملی و پتانسیل های استان در حوزه های مختلف برای شتاب بخشیدن به رشد و آبادانی استان استفاده می شود. 

وی رویکرد دولت در سال آینده را رویکرد اقتصاد محور عنوان کرد و گفت: از سال آینده صندوق توسعه استانها تشکیل و مازاد درآمدهای استانها در صندوق توسعه‌ای هر استان واریز و از این اعتبار با نظر استاندار برای اجرای برنامه‌های توسعه استان استفاده می شود. 

استاندار آذربایجان غربی روحیه جهادی و انقلابی ، تلاش شبانه روزی  مدیران و وحدت و انسجام دلسوزان و دغدغه مندان برای توسعه استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران استان باید با حضور میدانی و موثر در بین مردم و توجه به منافع نظام و منافع ملی و استان و بدور از منافع شخصی برای خدمت به مردم و محرومیت زدایی در استان تلاش کنند. 

معتمدیان در پایان سخنان خود خواستار فعالتر شدن شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان شد و گفت: در این شورا مسائل و مشکلات جامعه ایثارگری استان احصاء و در کارگروه های مختلف این مسائل بررسی و مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا